آفتاب
سفیر ایران در قبرس:

توافق ایران و 1+5 به نفع اقتصاد اروپا است

توافق ایران و 1+5 به نفع اقتصاد اروپا است

سفیر ایران در قبرس با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو گفت: با برداشته شدن تحریم‌های اعمالی علیه ایران، کشورهای اروپایی می‌توانند به راحتی به منابع انرژی ایران دست یافته و سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری قبرس پستاسی، علی‌اکبر رضایی سفیر ایران در قبرس در نشستی در دانشکده علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه دوغو آک دنیز، درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: توافق بسیار مهمی بین ایران و 1+5 انجام شده است و ایران به دلیل داشتن منابع غنی نفت و گاز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته با وجود مطرح شدن نظرات مختلف درباره برنامه هسته‌ای ایران با امضا شدن توافق هسته‌ای قرار است ایران در برنامه هسته‌ای‌اش در برابر لغو برخی تحریم‌ها گام‌هایی بردارد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راحتی می‌توانند به نظارت خود از تاسیسات هسته‌ای ایران بپردازند.

سفیر ایران در قبرس با بیان این‌که «توافق هسته‌ای ایران و 1+5 می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد اروپا داشته باشد» گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها کشورهای اروپایی می‌توانند به راحتی به منابع انرژی ایران دست یافته و سرمایه‌گذاری کنند و این تلاش‌ها می‌تواند بر قیمت نفت تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N22719

وبگردی