آفتاب
نماینده سمنان:

شرایط سمنان برای انتقال پایتخت سیاسی مهیاتر است

شرایط سمنان برای انتقال پایتخت سیاسی مهیاتر است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در خصوص انتقال پایتخت سیاسی کشور با بیان اینکه یک هیات فراقوه‌ای از سه قوه تشکیل می‌شود و این موضوع را بررسی می‌کند، گفت: شرایط سمنان تقریبا مهیاتر است، چرا که جمعیت سمنان نسبت به وسعتی که دارد جوابگوی انتقال پایتخت ساسی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علیرضا خسروی در جلسه ارائه گزارش مردمی در جمع مردم سمنان افزود: استان سمنان با 8 استان دیگر همسایه است، در بحث IT وضعیت بسیار مناسبی دارد و از لحاظ صنعت و کشاورزی نیز یکی از قطب‌های فعال در کشور محسوب می‌شود و شرایط مناسبی برای انتقال پایتخت سیاسی کشور به سمنان وجود دارد.

وی با انتقاد جدی از ادعاهای اخیر در خصوص فتنه 88 ادامه داد: اینها ادعا می کنند که ما از طلب خود در انتخابات سال 88 گذشتیم، مگر طلب شما چیست؟ صورت حساب طلبتان را بیاورید می خواهیم پرداخت کنیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: طلب شما از آن کشتاری که به راه انداختید چیست؟ طلب شما از آن همه مسجدی که به آتش کشیدید چیست؟ طلب شما از آن برچسب تقلبی که به انتخابات بزرگ کشور زدید چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است" حرف اول و آخر ماست، ملت غیور ایران اسلامی اهل تبعیض نیستند و نخواهند گذاشت بین خودشان و کشورهای دیگر تبعیض اتفاق بیفتد.

خسروی افزود: گویا اینطور به نظر می رسد که جای دزد و داروغه عوض شده است و ظاهرا ما باید تمام حرف خودمان را که می گوییم انرژی صلح آمیز هسته‌یی حق مسلم ما است را جور دیگری بیان کنیم.

وی ادامه داد: این مردم بودند که با حضور حماسی و با بصیرت خود فضایی را فراهم کردند تا تیم مذاکره کننده کشورمان با قدرت و صلابت در مذاکرات پیروز شود، همین ملت اجازه نخواهد داد تا تبعیض بین خودشان و کشورهای دیگر اتفاق بیفتد، مردم ما اهل معامله ناصحیح و تبعیض آمیز نیستند، مردم ما انرژی هسته‌یی را برای رسیدن به جایگاه بالاتر در دنیا می خواهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توافق ژنو نه خیلی جای ذوق زدگی و نه خیلی جای عزا و ماتم دارد، تنها نکته ای که وجود دارد این است که ما به دشمنان خونی و قسم خورده کشورمان اعتماد نمی کنیم و دشمن را تا لحظه آخر دشمن می دانیم، لبخندها و اخم های آنها ما را از صحنه خارج نمی‌کند، ما پشتوانه محکمی چون مردم و حمایت مقام معظم رهبری را داریم.

خسروی با اشاره به حضور بیش از 80 کشور جهان با 5000 نفر نیرو در کشور سوریه گفت: یک جنگ جهانی علیه سوریه به راه افتاده است، سوریه خط مقدم ما است، سوریه خط مقدم مبارزه علیه خود خواهی‌های بی حد و حصر اسرائیل است، خودخواهی‌های بی حد و حصر اسرائیل پایان ناپذیر است.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال 93 نیز گفت: بودجه امسال زودتر به مجلس آورده شده است و به مسیر اصلی خود برگشته است، اما در توزیع باید نگاه به استانها به گونه‌ای باشد که سهم هر استان در بودجه مشخص شود، اساس شاخص یکسان و تعریف شده ای مبنای کار قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: حدود 60 درصد قطارهایی که از تهران خارج می‌شود، به سمت سمنان و مشهد می آیند و چیزی حدود 60 تا 80 مسافران این قطار‌ها اهل این منطقه هستند، پس صرف می‌کند که در بودجه سال 1393، قطار سریع السیر و قطار برقی برای این منطقه از کشور تقویت شود.

خسروی همچنین تذکر داد: چرا هزینه ها و درآمدهای برخی از سازمان‌ها و شرکت ها به صورت شفاف در بودجه آورده نشده است، چرا رقمی که به شرکت نفت و... پرداخت شده است را به صورت شفاف در بودجه نمی نویسید؟ قرار بود همه سر یک سفره یکرنگ بنشینیم و همه سهم مساوی ببرند، چرا در بحث بودجه بهداشت و آموزش سهم پایین تر است و توجه کمی به این بخش شده است؟

خسروی در خصوص طرح سوال از وزیر تعاون نیز گفت: در خصوص بررسی مشکل بیمه کشاورزان و کارگران نیز در کمیسیون مجلس شورای اسلامی سوالی از وزیر تعاون انجام شد که ایشان نیز یک فرصت یک ماه خواستند تا مشکل را بررسی و پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی دانشگاه خواهران سمنان، دانشکده های سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد، بیمارستان و درمانگاه سوانح و سوختگی، سد فینسک و انتقال آب دریای خزر در بودجه سال 92 اعتبار اختصاص پیدا کرده بود، اعتبار انتقال آب دریای خزر در بودجه سال 93 نیز ابقاء شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین از اخذ مجوز راه اندازی آزمایشگاه ملی قطعات خودرو در سمنان، راه اندازی کارخانه ترانسفوقدرت در شهمیرزاد و راه اندازی کارخانه تیراژه دیزل ماشین های سنگین لودر و کامیونت در سمنان خبر داد و گفت: وضعیت سمنان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و مطلوب است.

انتهای پیام

کد N22688

وبگردی