آفتاب

اوباما: جنگ افغانستان 2014 به پایان می‌رسد

اوباما: جنگ افغانستان 2014 به پایان می‌رسد

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانسی خبری گفت: اگر چه دولت همچنان نسبت به نیازهای امنیتی آمریکا هوشیار است، اما جنگ افغانستان در سال 2014 میلادی پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که سرعت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای آمریکایی‌هایی که خواهان تسریع این روند هستند، ‌آنقدرها هم سریع نیست.

رسانه‌های آمریکایی روز شنبه در گزارشی اعلام کردند، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آماده است تا ضرب‌الاجل 31 دسامبر سال جاری برای امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه میان واشنگتن و کابل را تمدید کند. این توافقنامه به تعدادی از نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا پس از سال 2014 میلادی در افغانستان بمانند.

اوباما گفت: تا پایان سال آتی میلادی جنگ افغانستان تمام می‌شود؛ درست همانطور که ما به جنگمان در عراق پایان دادیم و به بازگرداندن نیروهایمان به کشور ادامه خواهیم داد و مثل همیشه نسبت به حفاظت از سرزمین و نیروهایمان در برابر حملات تروریستی هوشیار خواهیم بود.

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و پایگاه نظرسنجی "GFK" نشان می‌دهد، 57 درصد از آمریکایی‌ها در حال حاضر معتقدند که رفتن به جنگ در افغانستان پس از حملات تروریستی 2001 میلادی احتمالا کار اشتباهی بوده است. 35 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند، روند خروج نیروها از افغانستان بسیار کند است، 34 درصد معتقدند که سرعت روند خروج مناسب است و 10 درصد می‌گویند که سرعت این روند سریع است.

اگر چه آمریکا برای حضور تعدادی از نیروهای خود پس از سال 2014 میلادی در افغانستان مشغول مذاکره با حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان است اما تمامی نیروهای نظامی آمریکا و ناتو قرار است تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام

کد N22605

وبگردی