آفتاب

درگیری نیروهای امنیتی آلمان با معترضان

درگیری نیروهای امنیتی آلمان با معترضان

پلیس آلمان اعلام کرد، در درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس بر سر تخلیه ساکنین غیرقانونی در مرکز فرهنگی جناح چپ در شهر هامبورگ، 82 مامور پلیس و تعدادی از معترضان زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری صدای روسیه، بیش از 7000 معترض علیه تعطیلی و تخلیه مرکز "Rote Flora" (فلور قرمز) به خیابان‌ها آمدند. این مرکز پیشتر یک تئاتر بود و در حال حاضر ساکنینی را در خود جای داده و به عنوان محل نشست فعالان جناح چپ استفاده می‌شود.

پلیس هامبورگ اعلام کرد، کمی پس از آغاز تظاهرات معترضان به سمت 2000 مامور پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند. ماموران پلیس نیز با باتوم و آب پرفشار معترضان را پراکنده کردند.

میرکو استریبر، سخنگوی پلیس گفت: این معترضان به طور ناگهانی شروع به راهپیمایی کرده و این چیزی نبود که ما با آن موافقت کرده باشیم در نتیجه باید آن‌ها را متوقف می‌کردیم. اما بطری، سنگ و وسایل آتش بازی به سوی ما پرتاب شد و بیش از 100 مامور پلیس زخمی شدند. ما هیچ گزینه‌ای به جز استفاده از آب پرفشار نداشتیم. این تظاهرات حالت تهاجمی داشت. معترضان به ما حمله کردند. این اعتراضات خشن‌تر از چیزی بود که ما تجربه کرده بودیم.

یکی دیگر از سخنگویان پلیس گفت: پس از آنکه معترضان متفرق شدند، حدود 1000 معترض در خیابان‌ها پرسه زده و به سوپر مارکت‌ها، بانک‌ها و پلیس حمله کردند. گفته شده حدود 19 تن به اتهام نقض صلح دستگیر شده‌اند.

سازمان‌دهندگان این اعتراضات در بیانیه گفتند: تعداد نامشخصی از معترضان نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند. آن‌ها در پی ضربات باتوم، اسپری فلفل و آب پرفشار به طور جدی زخمی شده‌اند.

مرکز "فلور قرمز" در سال 1989 برای نخستین بار توسط ساکنین غیرقانونی اشغال شد. از آن پس این مرکز به محل تجمع فعالان جناح چپ تبدیل شد که به طور منظم تابستان‌ها دست به اعتراض می‌زدند.

انتهای پیام

کد N22434

وبگردی