آفتاب
در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی به اتمام رسید

تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی به اتمام رسید

در این جلسه مقرر شد؛ صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی كشور با تأكید بر تحوّل اساسی در ساختارها و كوچك‌سازی دولت، بازنگری در نظام بازنشستگی و ساماندهی صندوقهای بازنشستگی براساس اصول حرفه‌ای، حذف دستگاههای موازی غیرضرور و هزینه‌های زاید انجام شود.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام كه به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشكیل شد، ادامه مباحث مربوط به تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی پیگیری شد و با تصویب دو بند باقی مانده، تدوین این سیاست‌ها در قالب 22 بند پایان یافت كه برای تأیید نهایی، خدمت رهبری معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه كه علاوه‌ بر اكثریت اعضاء، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز حضور داشت با رأی اكثریت اعضاء، دولت مكلف شد برای تحقق سیاست‌های كلّی اقتصاد مقاومتی، هماهنگ‌سازی و بسیج پویای همه امكانات، اقدامات لازم را بعمل آورد.

همچنین مقرر شد؛ صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی كشور با تأكید بر تحوّل اساسی در ساختارها و كوچك‌سازی دولت، بازنگری در نظام بازنشستگی و ساماندهی صندوقهای بازنشستگی براساس اصول حرفه‌ای، حذف دستگاههای موازی غیرضرور و هزینه‌های زاید انجام شود.

در ادامه این جلسه، طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و كارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی كه به دلیل ایراد شورای نگهبان به عنوان موضوع اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است در دستور جلسه قرار گرفت كه به دلیل طولانی شدن مباحث تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسات آتی مجمع موكول شد.

کد N22364

وبگردی