آفتاب

هدیه لابی سلاح به مردم آمریکا در آستانه کریمس/مجروح حادثه دنور جان سپرد

هدیه لابی سلاح به مردم آمریکا در آستانه کریمس/مجروح حادثه دنور جان سپرد

نوجوان 17 ساله آمریکایی که هفته گذشته از سوی یکی از همکلاسی های خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، شب گذشته جان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "کلاری دیویس" از دانش آموزان دبیرستانی در حومه دنور آمریکا که در تاریخ 13 دسامبر (22 آذر) از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود شب گذشته جان داد.

در حادثه روز 13 دسامبر، یکی از دانش آموزان این دبیرستان پس از ورود به مدرسه شروع به تیراندازی به سوی افراد حاضر در محوطه کرده بود که در نتیجه آن دو نفر زخمی شدند و در نهایت فرد تیرانداز با شلیک گلوله به زندگی خود نیز خاتمه داد.

در همین رابطه بیمارستان لیتلتون ادونتیست، با صدور بیایه ای اعلام کرد : با قلبهایی اندوهگین به اطلاع می رساند که کلاری دیویس جان داد در حالیکه خانواده وی در کنارش بودند.

این حادثه تلخ برای مردم امریکا در حالی رخ می دهد که هنوز چند روز بیشتر از اولین سالگرد حادثه تلخ کشتار مدرسه سندی هوک در کانکتی کات که در آن 20 کودک و شش آموزگار کشته شدند نمی گذرد.

تصویر کلاری دیویس در دستان یکی از کلانترهای محلی دنور

پس از حادثه سندی هوک، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، به خانواده قربانیان این حادثه وعده داد که قوانین سختی را در رابطه با محدود کردن سلاح گرم به تصویب می رساند اما تلاش های وی و دیگر اعضای دولت آمریکا در این رابطه تا کنون راه به جایی نبرده اند.

دلیل این شکست، فعالیت سازمانی به نام انجمن ملی سلاح در آمریکاست. این انجمن با اغلب نمایندگان کنگره در ارتباط است و از آنجا که قانونگذاران آمریکایی از این انجمن کمک های مالی هنگفت دریافت می کنند از تصویب قوانینی که تجارت اسلحه در ایالات متحده را محدود می کند جلوگیری می کنند.

انجمن ملی سلاح در آمریکا در اواخر سال 1800 تاسیس شده است و از آن زمان به تدریج قدرت سیاسی خود را در آمریکا افزایش داده و اکنون به یکی از عوامل اصلی قدرت در این کشور تبدیل شده است.

براساس این گزارش، تحقیقات موسسه سان لایت نشان می‌دهد که حدود 51 درصد از نمایندگان کنگره آمریکا به نوعی از انجمن ملی سلاح این کشور کمک مالی دریافت کرده اند. همچنین 47 درصد از نمایندگان مجلس آمریکا از کمکهای مالی انجمن ملی سلاح این کشور برای انجام تبلیغات انتخاباتی خود بهره مند شده اند. در سنا هم حدود 42 درصد از نمایندگان از انجمن ملی سلاح آمریکا کمک مالی دریافت کرده‌اند.

کد N22271

وبگردی