آفتاب

ادای احترام کامرون به قربانیان لاکربی

ادای احترام کامرون به قربانیان لاکربی

نخست‌وزیر انگلیس امروز (شنبه) در مراسم یادبود بمب‌گذاری لاکربی، به قربانیان این رویداد ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای پرواز 103 پان آمریکن در 21 دسامبر سال 1988 میلادی بر فراز شهر لاکربی در اسکاتلند منفجر شد و طی آن 259 مسافر آن و 11 تن بر روی زمین جان باختند.

عبدالباسط المقرحی، اهل لیبی تنها فردی بود که به انجام این حمله محکوم شد اما تا زمان مرگ، خود را مبرا از این اتهام می‌دانست.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در جریان مراسم سالگرد قربانیان این بمب‌گذاری گفت: بگذارید به شما قربانیان بمب‌گذاری لاکربی بگویم؛ ما بدون هیچ شرطی به شما افتخار می‌کنیم. شما به ما صبر و شکیبایی نشان داده‌اید. شما به ما نشان داده‌اید که اقدامات تروریستی نمی‌تواند روح انسان‌ها را مخدوش کند. این همان چیزی است که باعث شده تا تروریسم نتواند پیروز شود.

وی افزود: حتی در تاریک‌ترین لحظات این امر امکان دارد که نوری از امیدواری دیده شود و سوسو بزند.

کامرون همچنین اقدام دانشگاه سیراکس را که 35 تن از اعضایش در بمب‌گذاری لاکربی کشته شدند، مورد تحسین قرار دارد. این دانشگاه هر ساله یادبود این افراد را با اعطای بورسیه یادبود لاکربی برگزار می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: این میراثی با دوام و پایدار برای نسل‌های آینده است از جانب افرادی که 25 سال قبل کشته شدند و امروز در اینجا ما برایشان مراسم یادبود برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N22035

وبگردی