آفتاب

تاکید هاگل و دمپسی بر لزوم گشایش گذرگاه تورخم توسط پاکستان

تاکید هاگل و دمپسی بر لزوم گشایش گذرگاه تورخم توسط پاکستان

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ‌آمریکا اظهار داشتند، همچنان برای نقل و انتقالات به افغانستان از دیگر گزینه‌های ارتباطی و مسیرها استفاده می‌کنند، اما پاکستان باید در سریع‌ترین زمان ممکن گذرگاه تورخم را بازگشایی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چاک هاگل، وزیر دفاع و مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفتند، باز نگاه داشتن خطوط ارتباطی زمینی در پاکستان در حال حاضر اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا آمریکا در تدارک برای خارج ساختن سربازان و تجهیزات خود از افغانستان در سال 2014 است.

هاگل گفت: مسائل لجستیکی گزینه‌هایی دارد و همواره این گونه بوده است. ما نیز گزینه‌هایی در سمت شمال داریم. ما مسیر دیگری نیز در سمت جنوب داریم و مطمئنا در حال حاضر از مسیر هوایی نیز استفاده می‌کنیم.

اما از طرف دیگر وی تایید کرد که گزینه هوایی بسیار هزینه‌برتر است و آمریکا همچنان از دو مسیر زمینی دیگر نیز استفاده می‌کند.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش ‌آمریکا نیز بر لزوم باز نگاه داشتن دیگر گزینه‌ها تاکید کرد. وی گفت: در رابطه با مساله مربوط به گزینه‌ها، ما بهترین معماری و ساختار لجستیکی را در جهان داریم.

این دو مقام آمریکایی همچنین لزوم باز نگاه داشتن گذرگاه مرزی تورخم را به پاکستان یادآور شدند.

هاگل خاطرنشان ساخت: ما همچنان بر این مساله متمرکز هستیم تا آن را مجددا باز کنیم. ژنرال دمپسی نیز تاکید کرد: ارتش آمریکا در حال همکاری با ارتش پاکستان برای حل و فصل این مساله است.

وی افزود: ما با شرکای پاکستانی خود در تعامل هستیم، اما این مساله تاثیری بر شیوه عملیات ما و یا خروج ما نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N22033

وبگردی