آفتاب
در مراسم معارفه استاندار جدید قم

وزیر کشور: استانداران مشی اعتدال و کارآمدی را پیشه کنند

وزیر کشور: استانداران مشی اعتدال و کارآمدی را پیشه کنند

وزیر کشور اظهار کرد: استانداران باید بر گفتمان دولت توجه داشته باشند و در همه امور مشی اعتدال و کارآمدی را پیشه خود سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز (شنبه) در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید قم، بر لزوم تقویت کارآمدی نظام تاکید کرد و گفت: دشمنان میهن اسلامی در این زمینه سعی به چالش کشاندن نظام اسلامی دارند، بنابراین باید تلاش کرد تا این نقطه بیش از پیش تقویت شود.

وی درباره انتخاب مسئولان از سوی استاندار قم نیز اظهار کرد: استفاده از نیروهای متخصص، کارآمد و متدین دارای اهمیت بسزایی است زیرا مهمترین چالش پیش رو، بحث کارآمدی نظام و حضور افراد کارآمد است که باید در انتخاب نیروها و همکاران کارآمد دقت شود.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم دولت، توجه به عدالت در رسیدگی به امور مردم است، چراکه این مردم، سرمایه‌های ارزشمندی در جامعه اسلامی به شمار می‌روند و باید به مشکلات و مطالبات آنها با دیده عدالت نگریست.

رحمانی فضلی، اعتدال را یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب استاندار برشمرد و افزود: برای دستیابی به اعتدال، باید از تعصب‌های جاهلانه خودداری کنیم و اعتدال را به معنای واقعی در جامعه تحقق ببخشیم.

وی تصریح کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند با استفاده بهینه از منابع و جذب سرمایه‌های عظیم مردمی و اعتماد کردن و واگذاری فعالیت‌ها به مردم در این جهت گام بردارند.

وزیر کشور، مصرف درست منابع را یکی از ظرفیت‌های مهم در جهت توسعه اقتصادی دانست و گفت: مصرف درست و مدیریت صحیح منابع نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد که در این زمینه قم می‌تواند به الگویی بزرگ در اقتصاد تبدیل شود.

رحمانی فضلی اصل عدالت را یکی از اصول مورد توجه دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم و توجه به مطالبات آنها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، بویژه اینکه دولت اسلامی داعیه‌دار عدالت است و باید عدالت را در توسعه و آبادانی و وضعیت معیشتی مردم مورد تاکید قرار دهیم.

وزیر کشور، در ادامه صحبت‌های خود به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: در نظام بین‌الملل چیزی به نام اعتماد وجود ندارد و سهل‌انگاری در مذاکرت جایز نیست، چراکه ما با دشمنی و شری روبرو هستیم که باید با درایت و مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، لطف خدا و حمایت‌های مردم پا به عرصه مذاکرات بگذاریم و با درایت و هوشیاری این مسیر را طی کنیم.

وی تاکید کرد: دولت باید در مذاکرات با هوشمندی حضور پیدا کند و در عرصه بین‌الملل با اقتدار به احقاق حق بپردازد و مبنایش اعتماد به طرف مقابل نیست.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان امسال گفت: با همه افت و خیزها باید تمام توان و تلاش خود را بکار بگیریم و بدانیم که آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست و هرگز نباید فریب آنها را بخوریم.

وزیر کشور در پایان با اشاره جایگاه مهم شهر قم اظهار کرد: قم یک شهر بین‌المللی با جایگاه بالا به لحاظ مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که باید این شهر به توسعه و آبادانی در بخش‌های مختلف دست یابد زیرا قم مرکز نشر معارف اسلام در سطح جهان است.

به گزارش ایسنا، استاندار جدید قم نیز در این مراسم گفت: انتخاب مسئولان بر اساس تقوا، تخصص، کارآمدی و اعتقاد به ولایت فقیه انجام می‌شود که مشی دولت تدبیر و امید نیز علاوه بر این مهم، عمل به قوانین و مقررات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش با اشاره به جایگاه قم و اهمیت توجه به توسعه و آبادانی قم و تشکر از تلاش استانداران پیشین افزود: استاندار مجری سیاست‌های نظام بر اساس قانون اساسی است و مطابق با دستورات رهبر و رییس‌جمهور و سیاست‌های دولت باید تکالیف خود را انجام دهد.

وی توسعه قم در همه جوانب و ابعاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: با همه تلاش‌های انجام شده در سالهای قبل، باید گام‌های بلندتری در توسعه قم در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برداشته شود.

صالحی‌منش، ارتقای کیفیت تسهیلات ویژه زائران را یکی از نیازهای مهم قم دانست و تاکید کرد: باید به توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باید از نظر امکانات و تسهیلات ویژه زائران توجه داشت زیرا قم حرم اهل بیت(ع) و آل محمد(ص) است.

استاندار قم با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های مربوط به تامین سلامت و رفاه مردم اظهار کرد: اصلاح چهره شهر و اجرای پروژه‌های مربوط به بهداشت سلامت و ورزش نیز باید در رأس امور قرار گیرد. همچنین باید تلاش کنیم در فضایی آرام و به دور از تنش و جنجال بر مبنای عقلانیت و منطق به رسالت و وظایف خود عمل کنیم.

همچنین، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: انتخاب استاندار جدید قم متناسب با جایگاه و اهمیت استان قم انجام شده است و جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید بر اینکه "باید برای انتخاب مدیران استان، جایگاه بلند قم در نظر گرفته شود همانطور که این دقت نظر در انتخاب استاندار انجام شد"، تصریح کرد: باید با ایجاد انسجام میان همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها، در جهت توسعه و آبادانی قم تلاش کرد. استانداران پیشین قم، تلاش‌های ارزنده‌ای در جهت توسعه قم داشتند و حرکت‌های عمرانی و فرهنگی خوبی انجام شد.

وی یادآور شد: نهضت انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و باید توجه داشت که مسئولیت در قم بسیار سنگین است و باید برای قم و جایگاه علما و حوزه علیمه ارزش قائل بود.

انتهای پیام

کد N21980

وبگردی