آفتاب

دو هزار و 500 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/حضور زائران در مکه از امشب

دو هزار و 500 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/حضور زائران در مکه از امشب

تهران - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت از اعزام دو هزار و 500 زائر ایرانی به سرزمین وحی در عمره امسال خبر داد و گفت: نخستین گروه زائران ایرانی امشب وارد مکه مکرمه می شوند.

«سعید اوحدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اعزام های عمره 93-92 از 26 آذر ماه آغاز شده و مرحله نخست اعزام ها تا هفتم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: طی 12 سال گذشته برای نخستین بار است که زائران ایرانی در ماه صفر عازم عمره مفرده می شوند.

به گفته اوحدی طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته با وزارت حج عربستان، در عمره امسال حدود 870 هزار زائر ایرانی در قالب پنج هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: هزینه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته که این کاهش از محل کاهش 5درصدی هزینه حمل و نقل هوایی شرکت های داخلی و کاهش هفت درصدی هزینه مسکن در عربستان است.

بر اساس این گزارش، ثبت نام در کاروان های مرحله نخست اعزام ها نیز از ششم آذر ماه آ‎غاز شد و به جز استان های تهران و اصفهان که تا اولویت های 600 فراخوان شده اند، در سایر استان ها تا اولویت 400 مجاز به ثبت نام بودند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، شرکت هواپیمایی سعودی نیز در عمره امسال هیچ افزایشی در قیمت های خود نداشته است.

هزینه سفر به عمره امسال حداقل یک میلیون و 700 هزار تومان و حداکثر دو میلیون و 800 هزار تومان است.

صدور روادید زائران ایرانی از 22 آذر ماه آغاز شده و طبق اعلام سازمان حج و زیارت کنسولگری های عربستان سعودی در تهران و مشهد مقدس تاکنون همکاری خوبی در زمینه صدور روادید زائران ایرانی داشته اند.

اجتمام(4)**9140**1436
کد N21670

وبگردی