آفتاب

انتقاد رییس مرکز مطالعات استراتژی جمهوری آذربایجان از رییس آمریکایی گروه مینسک

انتقاد رییس مرکز مطالعات استراتژی جمهوری آذربایجان از رییس آمریکایی گروه مینسک

باکو- ایرنا- ˈفرهاد محمدافˈ مدیر ˈمرکز مطالعات استراتژیˈ جمهوری آذربایجان توصیه کرد که رییس آمریکایی گروه مینسک بهتر است به جای اظهارات ضد و نقیض، وظایف حوزه خود را به درستی انجام دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری سلام نیوز آذربایجان ، ˈجیمز اورلیکˈ رییس آمریکایی گروه مینسک هفته جاری در یک کنفرانس خبری در جریان دیدار از خانکندی (مرکز قره باغ کوهستانی) با اشاره به مناسبات ارمنستان و ترکیه گفته بود که مناسبات این دو کشور ربطی به حل و فصل مساله قره باغ ندارد.

رییس مرکز مطالعات استراتژی جمهوری آذربایجان با اشاره به دیدار 19 نوامبر روسای جمهور ی آذربایجان و ارمنستان، هدف این دیدار را تسریع در روند حل و فصل مناقشه قره باغ عنوان و توصیه کرده است : روسای گروه مینسک و به خصوص ˈجیمز اورلیکˈ رییس آمریکایی این گروه بهتر است بجای چنین اظهار نظرهایی، ماموریتی را که به آنها محول شده است، درست انجام بدهند.

به گفته وی در اظهارات اورلیک تناقض گویی های زیادی دیده می شود که می تواند به این روند لطمه بزند.

وی اظهار عقیده کرد که فعالیت روسای گروه مینسک باید در خدمت استقرار حقوق بین الملل باشد، ولی اظهارات رییس آمریکایی گروه مینسک در خانکندی، باعث مخدوش شدن شدید وجهه آمریکا در جمهوری آذربایجان می شود.

این کارشناس آذری افزود : مساله گشایش مرز بین ترکیه و ارمنستان به دقت از سوی آذربایجان دنبال می شود و موضع قاطع ترکیه نیز در این رابطه این است که در صورت حصول تحولی مثبت، انجام چنین اقدامی امکان پذیر خواهد شد و این بخشی از مذاکرات است.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا متشکل از نمایندگان آمریکا ، فرانسه و روسیه در سال 1992 به منظور تشویق و مذاکره برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ کوهستانی تشکیل شده است.

خاورم*1206* 1917
کد N21616

وبگردی