آفتاب

ایتالیا: سفر مقامات اروپا به ایران افزایش می‌یابد

ایتالیا: سفر مقامات اروپا به ایران افزایش می‌یابد

همشهری آنلاین: وزیرامورخارجه ایتالیا درآستانه سفر به تهران، گفت: از این پس سفرهای مقامات اروپایی به ایران بیشتر خواهد شد. [وزیرخارجه ایتالیا: سفر مقامات اروپایی به ایران بیشتر می‌شود

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
وزیرامورخارجه ایتالیا درآستانه سفر به تهران، گفت: از این پس سفرهای مقامات اروپایی به ایران بیشتر خواهد شد.
[وزیرخارجه ایتالیا: سفر مقامات اروپایی به ایران بیشتر می‌شود

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، اما بونینو،وزیرخارجه ایتالیا ساعاتی قبل ازسفر به تهران اظهار داشت: با اشاره به نقش تاثیرگذار منطقه ای ایران و زنده نگه داشتن سیاست گفتمان ضروری است که باید با تهران ارتباط بیشتری برقرار شود. وی عصر امروز(30 آذر) به تهران می‌آید.

آنسا نوشت: وزیرخارجه ایتالیا با چنین روحیه‌ای و پس ازگذشت حدود 10سال از آخرین سفر یک وزیرخارجه اروپایی به تهران سفر می‌کند و با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و دکتر محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

وزیرخارجه ایتالیا در این سفر درباره پرونده‌های زیادی ازجمله بحران سوریه ، برنامه هسته‌ای، مساله افغانستان و پرونده‌هایی که ایتالیا قصد دارد در آن نقشی داشته باشد، گفت و گو خواهد کرد.

بونینو دراین سفر دو روزه همچنین با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله اکبرهاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وشهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امورخانواده وبانوان دیدار می‌کند.

بونینونخستین رئیس دستگاه دیپلماسی در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است که پس از انتخاب دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران به تهران سفرمی کند و به رویکردهای جدید ایران باور دارد.

سفر بونینو درحقیقت از ماه‌ها قبل و با ماموریت لاپو پیستلی معاون وی به تهران درماه اوت گذشته(مرداد) وتنها چند روز پس از آغاز فعالیت دولت روحانی آغاز شد و به دنبال آن دیدار با ظریف در رم وحالا پس از توافق تاریخی ژنو درباره برنامه هسته‌ای، زمان برایˈرفتن و دیدنˈمناسب شد.

آنسا نوشت: درتهران فضای بحث برای روابط اقتصادی و تجاری بویژه در آستانه کاهش تحریم‌ها پس از توافق ژنو وجود دارد و ایتالیا امیدوار است این توافق تا شش ماه دیگر اجرایی شود و فضایی جدید برای شرکت‌های ایتالیایی در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

آنسا اعلام کرد: سفر اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران آغازی برای یک سری دیدارها در آینده نزدیک خواهد بود.

کد N21452

وبگردی