آفتاب
تحولات پاکستان/

8 کشته و زخمی بر اثر انفجار در کراچی/ جنجال ها بر سر محاکمه مشرف ادامه دارد

8 کشته و زخمی بر اثر انفجار در کراچی/ جنجال ها بر سر محاکمه مشرف ادامه دارد

کشته و زخمی شدن هشت نفر بر اثر انفجار در شهر کراچی و ادامه جنجال ها بر سر محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت به کشور از جمله خبرهای مرتبط با تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، رسانه های پاکستانی گزارش دادند که بر اثر انفجار در شهر کراچی در جنوب این کشور دست کم دو نفر کشته و شش فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه همزمان با درخواست اسلام آباد از دادگاه برای محکومیت رئیس‌ جمهوری سابق پاکستان به اعدام یا حبس ابد به اتهام خیانت به کشور، وکلای پرویز مشرف با ارسال نامه‌ ای به رئیس بخش حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگران ویژه این سازمان ضمن سیاسی خواندن محاکمه وی در روز 24 دسامبر (3 دی) بر دخالت سازمان ملل در پرونده خیانت مشرف تاکید کردند.

تیم وکلای مشرف حتی در این پرونده دست به دامان آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در ازای کمک های مشرف برای مبارزه با تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر شدند.

مشرف در سال 1999 با انجام کودتا تا سال 2008 قدرت را در پاکستان در دست گرفت و پس از آن با فشار مقامات در تبعیدی خود خواسته کشور را ترک کرد و سالها در دبی و لندن زندگی کرد اما سال گذشته هنگام شرکت در انتخابات به خاطر اتهاماتی از قبیل قتل بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان، قتل رهبر بلوچ‌ های پاکستان، بازداشت غیرقانونی قضات و حمله به "لال مسجد" تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

دیلی تلگراف نیز در گزارشی به اولین گفتگوی تلویزیونی مشرف از زمان حبس خانگی پرداخته و می نویسد: رئیس‌ جمهوری سابق بر این باور است که بهترین کار را برای پاکستان انجام داده است.

مشرف در ادامه این مصاحبه تاکید کرده است اگر فردی احساس می کند که اقداماتم اشتباه بوده، عذرخواهی می کنم و در برابر قانون سر تعظیم فرود آورده، به اتهاماتم پاسخ می دهم و فرار نمی کنم زیرا خائن نیستم.

بر این اساس این اولین بار در 66 سال گذشته در پاکستان است که یک رهبر سابق نظامی برای تلاش برای خیانت به کشور محاکمه می شود.

کد N21222

وبگردی