آفتاب
در ادامه بررسی لایحه بودجه 93/

اختصاص 35میلیارد دلار به فاینانس خارجی /تعیین سهم بخش کشاورزی و صنعت از درآمدهای صندوق توسعه ملی

اختصاص 35میلیارد دلار به فاینانس خارجی /تعیین سهم بخش کشاورزی و صنعت از درآمدهای صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص 35 میلیارد دلار به فایناس خارجی در لایحه بودجه 93 خبر داد و گفت: این بودجه در قبال تضمین وام های بخش خصوصی و اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی، خصوصی و تعاونی به بانک ها اختصاص یافته است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی لایحه بودجه سال 93 گفت: در جلسه امروز بندهایی در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بررسی شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص لزوم اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی تاکید شده و احکام بودجه در این مورد شفاف سازی شد.البته نمایندگان پیشنهاداتی نیز داشتند که برررسی شد.

وی افزود: طبق لایحه بودجه 10 درصد از درآمد های صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی، 10 درصد به بخش صنعت و 2 درصد به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بررسی بندهایی در خصوص قانون بانک هابرای استفاده از فاینانس خارجی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه به بانک های عامل اجازه داده است تا سقف 35 میلیارد دلار برای تضمین فاینانس خارجی اختصاص دهند.

وی با اشاره به موافقت کمیسیون برنامه با این بند از لایحه بودجه افزود: این بودجه در قبال تضمین وام های بخش خصوصی و اجرای پروزه های دستگاه های اجرایی، خصوصی و تعاونی به بانک ها اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، لایحه بودجه 17 آذر ماه به مجلس ارائه شد. بر اساس آیین نامه مجلس شورای اسلامی از این تاریخ نمایندگان تا 10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی در خصوص لایحه بودجه ارائه دهند بعد از آن 15 روز کمیسیون های تخصصی لایحه بودجه را بررسی می کنند و پس از آن لایحه بودجه 15 روز در کمیسیون تلفیق بررسی می شود. براین اساس علی رغم تعطیلات مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه بودجه بررسی لایحه بودجه را از هفته گذشته آغاز کرد. در جلسات قبلی کمیسیون برنامه و بودجه بخش های در آمدی نفت با حضور وزیر نفت بررسی شد و مقررشد ایران در سال 93،یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت صادر کند.علاوه بر این دآمد های مالیاتی در بودجه 93 نیز بررسی شده و براساس لایحه دولت در آمدهای مالیاتی 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

کد N21172

وبگردی