آفتاب
ساعاتی قبل از سفر به تهران

وزیرخارجه ایتالیا : مشارکت ایران در مسایل بین المللی ضروری است

وزیرخارجه ایتالیا : مشارکت ایران در مسایل بین المللی ضروری است

تهران-ایرنا- ˈاما بونینوˈوزیرامورخارجه ایتالیا ساعاتی قبل از سفربه تهران برضرورت مشارکت جمهوری اسلامی ایران درمسایل مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرناˈ بونینوˈجمعه شب درگفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈاسکای ایتالیاˈ با اشاره به نقش ایران درتحولات منطقه ای و بین المللی و انتقاد ازمخالفت برخی کشورها با دعوت ایران به مذاکرات ژنو2درمورد سوریه، گفت:عدم حضور ایران موجب نخواهد شد که مسایل منطقه ای و بین المللی به طور خودکار حل شود.

وزیرامورخارجه ایتالیاهمچنین با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات بلند پایه کشورمان، تاکید کرد: از این پس دیدارهای رسمی مقامات ایتالیایی با ایران بیشتر خواهد شد.

جهانبخش مظفری سفیرجمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز درآستانه سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران سفر خانم بونینو را نشان عزم و اراده راسخ تهران و رم برای تحکیم روابط دو جانبه دانست.

وی افزود: ایتالیا درجمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواضع بسیار مثبت و شجاعانه ای داشته که از آنها می توان به مواضع ایتالیا درخصوص بحران سوریه و موضوع هسته ای ایران اشاره کرد.

مظفری با اشاره به هیات رسانه ای20 نفره همراه وزیر امور خارجه ایتالیا در ایران که از شبکه های مختلف تلویزیونی و خبرگزاری ها و روزنامه های پرشمارگان این کشورهستند آن را نشانه توجه ویژه رسانه ها و اهمیت آنها به سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران خواند.

وی اظهار داشت: این نخستین سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران پس از حدود10 سال است.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به سفرهای اخیرمدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه ایتالیا و ماسیمو دالما نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا به ایران گفت : یک هفته پس از سفرخانم بونینو قرار است رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا به تهران سفر کند و چند روز بعد از آن نیز سفر وزیرفرهنگ و ابنیه تاریخی ایتالیا به ایران در دستورقرار دارد.

پس ازپیروزی حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری اما بونینو به عنوان نخستین وزیر امور خارجه اروپایی است که به ایران سفر می کند.

اروپام /1064
کد N20970

وبگردی