آفتاب

بسیاری از خانواده های سوری پناهنده در حال بازگشت به کشورشان هستند

بسیاری از خانواده های سوری پناهنده در حال بازگشت به کشورشان هستند

تهران - ایرنا - بسیاری از خانواده های سوری که به دلیل درگیریهای این کشور، به کشورهای دیگر پناه برده اند، در حال بازگشت به کشورشان هستند.

شبکه ˈالمیادینˈ روز شنبه اعلام کرد: بسیاری از خانواده های سوری پس از تجربه تلخ و ناموفق پناهندگی و آوارگی به کشورشان باز گشته اند. عده زیادی از آنان مدتی را در اردوگاه های پناهندگان در کشورهای همسایه سوریه زندگی کردند، اما سهل انگاری یا ناتوانی سازمان های بین المللی در رفع نیازهای اولیه زندگی برای آنان و کارشکنی کشورهای همسایه برای تامین یک زندگی ساده و محترمانه ، باعث شد راه کشور خود را در پیش بگیرند.

اعضای یکی از خانواده های سوری که به جنوب لبنان رفته بودند، بار دیگر به دمشق بازگشتند و زندگی را در میهن خود از سر گرفتند. آنان ضمن تقدیر از ملت لبنان گفتند به اراده خود و به دلیل مشکلات فراوان مبتلا به پناهندگان ، ترجیح دادند در کشور خود زندگی کنند هر چند آتش جنگ همچنان آنان را تهدید کند.

عده ای از پناهندگان سوری هم که در مرز مشترک سوریه و اردن آواره بودند و اردن به آنان اجازه ورود نمی داد، به دمشق بازگشتند.

المیادین اعلام کرد: هزاران سوری پس از تجربه ناموفق پناهندگی اکنون به شهر و دیار خود باز گشته اند، تا در کنار بستگان و خانواده خود باشند.

مترجمام 1491**1651
کد N20956

وبگردی