آفتاب

نماینده سابق دوما: تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل نشانگر ارتقای جایگاه این کشور در سطح جهانی است

نماینده سابق دوما: تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل نشانگر ارتقای جایگاه این کشور در سطح جهانی است

مسکو- ایرنا- ˈشامیل سلطانفˈ نماینده سابق دومای روسیه و رییس مرکز مطالعات خاورمیانه این کشور تصویب پیشنهاد ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران درباره جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را نشانگر افزایش نقش این کشور در سطح جهانی دانست.

سلطانف امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا با بیان این که پیشنهاد رییس جمهوری ایران به اتفاق آرا به تصویب رسید، اظهار داشت: تصویب این پیشنهاد در قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل پیروزی دیپلماتیک برای دولت ایران است.

وی افزود: دولت روحانی توانست در دوره ای کوتاه که مدتی بیش از 3 ماه است، جایگاه ایران را در سطح جهانی ارتقاء بخشد و بعید نیست که در پایان سال نخست ریاست جمهوری وی موفقیت های بیشتری برای ایران در عرصه بین المللی به دست آید.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شصت و هشتمین اجلاس خود، پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران را با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گری تصویب کرد.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شهریور ماه گذشته در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شد و این پیشنهاد روز پنجشنبه با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه مقابله با افراط گرایی و خشونت تبدیل شد.

نماینده سابق دومای روسیه در ادامه مصاحبه گفت: این پیشنهاد ایران حاکی از صداقت جمهوری اسلامی در مبارزه با هر گونه مظاهر افراط گرایی و خشونت می باشد که هر روزه در مناطق مختلف جهان قربانیان جدیدی را می گیرد.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی امروز شاهد قربانی شدن صدها نفر در کشورهای پاکستان و افغانستان در جریان حمله های نیروهای غربی و آمریکایی می باشند و متاسفانه این مساله به رویدادی عادی در محافل خبری غربی تبدیل شده است.

کارشناس روس گفت: اما ایران همانند روسیه مخالف خشونت و آدمکشی در عرصه بین المللی است و تلاش های این دو کشور برای پایان دادن مسالمت آمیز به مناقشه ها در سطح جهانی و از راه میانجی گری کشورها و سازمان های بین المللی است.

وی نمونه بسیار مهم این سیاست مسکو و تهران را در همکاری برای برقراری آرامش در سوریه و تلاش آنها برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در این کشور خواند.

سلطانف گفت: در شرایطی که غرب و برخی کشورهای عربی منطقه از افراط گرایان در سوریه حمایت می کنند و انواع سلاح های پیشرفته برای کشتار مردم بیگناه در اختیار آنها قرار می دهند، دولت های ایران و روسیه برای مبارزه با شرارت های گروه های تروریستی در سوریه از طریق آغاز گفتگوهای سوری تلاش می کنند.

وی افزود: امید می رود تصویب قطعنامه جهان عاری از خشونت و افراط گرایی در مجمع عمومی سازمان ملل سرآغازی برای همکاری های میان همه اعضای جامعه جهانی برای مبارزه با افراط گرایی باشد.

اروپام/2242**518**1337
کد N20905

وبگردی