آفتاب

حسنین هیکل: بشار اسد بدون تقلب پیروز انتخابات است

حسنین هیکل: بشار اسد بدون تقلب پیروز انتخابات است

تسنیم نوشت:

یکی از متفکرین و نویسندگان برجسته عرب گفت رئیس جمهور کنونی سوریه در انتخابات آینده شرکت می‌کند و یقیناٌ بدون تقلب پیروز خواهد شد زیرا با ورود القاعده به این کشور دولت قدرتمندتر شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الاهرام ، محمد حسنین هیکل متفکر و نویسنده برجسته عرب طی مصاحبه با شبکه "سی بی سی" اظهار کرد، با وجود احترام به نظرات کشورهای عربی درخصوص بحران سوریه اعتقاد دارد که سوریه مورد ظلم واقع شده است.
وی توضیح داد که بحران کنونی در سوریه حاصل تقابل دو طیف می‌باشد،‌ طیف اول همان انقلاب واقعی و اراده معارضان برای تغییر است که به حق بوده و طیف دوم نقشه‌ای است که همانند حوادث روی داده در تونس و مصر از سوی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) برای سوریه طراحی شده است.
هیکل به این نکته اشاره کرد که برخی دستگاه‌ها در سوریه وجود دارند که اطلاعات مربوط به کلیه تحرکات گروه‌های سوری را لحظه به لحظه در اختیار دستگاه‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل قرار می‌دهند، وی همچنین تاکید کرد که اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمایی از سوی آمریکا طراحی شده بود.
وی تاکید کرد که بشار اسد در انتخابات آیده سوریه شرکت کرده و بدون هیچ‌گونه تقلبی پیروز آن خواهد بود، هیکل در این خصوص توضیح داد که دولت بشار اسد در حقیقت قدرتمند تر شده‌ است و پس از تغییر چهره معارضان از گروه‌های مردمی و مخالف به القاعده و گروه‌های تکفیری مواضع کشورهای غربی نیز نسبت به آن تغییر یافته است.

5252

کد N20879

وبگردی