آفتاب
گنادی گاتیلوف:

مشارکت ایران در ژنو 2 نیازمند رایزنی در سطح وزیران است

مشارکت ایران در ژنو 2 نیازمند رایزنی در سطح وزیران است

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد مشارکت ایران در نشست ژنو 2 به رایزنی در سطح وزیران نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود، اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار داد. در این گفتگوی تلفنی مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اظهار داشت: طرف آمریکایی با مشارکت ایران در نشست ژنو 2 مخالف است و حل و فصل این مسئله نیازمند رایزنی های بیشتر در سطح وزیران است.

وی با بیان این مطلب افزود: فهرست شرکت کنندگان در ژنو 2 متشکل از حدود 30 کشور به جز ایران است، زیرا آمریکا با حضور ایران در این نشست مخالف است. ما حمایت خود را از مشارکت تهران در ژنو 2 اعلام کرده ایم، زیرا یقین داریم مشارکت ایران به اجرای توافقات احتمالی در نشست ژنو 2 منجر خواهد شد.

گاتیلوف تصریح کرد: دولت سوریه به تعهدات خود در قبال فراهم کردن مقدمات برگزاری ژنو 2 پایبند است و فهرست اعضای هیئت اعزامی خود به این نشست که به ریاست ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه است،  ارائه کرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: برخی نمایندگان مخالف سوری خواهان تاخیر در برگزاری ژنو 2 هستند، زیرا اعضای هیئت اعزامی خود به این نشست را آماده نکرده اند.

کد N20835

وبگردی