آفتاب

نخست وزیر کامبوج: کناره گیری نمی کنم

نخست وزیر کامبوج: کناره گیری نمی کنم

کوالالامپور – ایرنا – ˈ هون سن ˈ نخست وزیر کامبوج روز شنبه درخواست مخالفان دولت را برای کناره گیری که در تظاهرات چند روز اخیر مطرح شد، رد کرد.

هزاران مخالف دولت کامبوج با تظاهرات در خیابان های این کشور خواستار استعفای نخست وزیر یا برگزاری مجدد انتخابات شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های کامبوج، نخست وزیر این کشور با رد تقلب در انتخابات گذشته این کشور ، تاکید کرد که انتخابات مجدد نیز برگزار نمی شود.

در انتخابات مرداد ماه کامبوج حزب مردم 68 کرسی مجلس را کسب کرد، در حالی که مخالفان 55 کرسی را بدست آوردند.

مخالفان دولت نتایج این انتخابات را قبول ندارد چون براساس آن ˈ هون سن ˈ پنج سال دیگر در قدرت باقی می ماند و دوره زمامداری وی در این کشور جنوب شرق آسیا به 33 سال خواهد رسید.

هزاران مخالف دولت کامبوج روز یکشنبه گذشته در ادامه تجمعات خود در اعتراض به انتخابات بحث برانگیز مرداد ماه این کشور، تظاهرات کردند و خواستار استعفای نخست وزیر و یا برگزاری مجدد انتخابات شدند.

این تظاهرات پیش بینی شده است برغم مخالفت دولت با هرگونه تجمعی فردا نیز در پارک آزادی ˈ پنوم پن ˈ برگزار شود تا فشار مضاعفی به ˈ هون سن ˈ 61 ساله که 28 سال است در کامبوج قدرت را در دست دارد وارد آورند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران تحقیق در باره انتخابات گذشته را نیز رد کرد و گفت که قانون اساسی کامبوج به نخست وزیر برای انحلال مجلس قبل از پایان دوره پنجساله مجوز نداده است.

نخست وزیر کامبوج به معترضین که گفته می شود تا 10 هزار نفر نیز می رسند هشدار داد و گفت: دولت اقدامات قانونی در پاسخ به ˈ اقدامات غیر قانونی ˈ که بی ثباتی برای کشور بدنبال دارد، انجام می دهد.

هون سن گفت: ˈما توانایی هر اقدامی که امنیت ملی را به خطر بیندازد داریم ˈ.

پس از انتخابات مرداد ماه که مورد مناقشه دو طرف است، بین حامیان و مخالفان دولت درگیری هایی نیز رخ داده و براثر درگیری مخالفان که سنگ در دست داشتند با نیروهای امنیتی یک معترض کشته و چند نفر مجروح مجروح شدند.

تجمعات مخالفان دولت کامبوج به دعوت حزب نجات ملی مخالف این کشور برگزار می شود.

آساق**د.م**1611
کد N20650

وبگردی