آفتاب

سقوط اتوبوس در یک دره در پرو 15کشته و 58 مجروح بر جا گذاشت

سقوط اتوبوس در یک دره در پرو 15کشته و 58 مجروح بر جا گذاشت

مادرید- ایرنا- سقوط یک اتوبوس در یک دره 10 متری در یک جاده منطقه ˈ آنکاشˈ واقع در غرب پرو ، دست کم 15 کشته و 58 مجروح از جمله 4 نفر بسیار وخیم بر جا گذاشت .

به گزارش ایرنا و به نقل از رادیو ˈآر پی پیˈ پرو ، سقوط اتوبوس به دلیل سهل انگاری راننده در کیلومتر 100 جاده ای که دو شهر ˈپاتیویلکاˈ و ˈهوارازˈ را مرتبط می کند ، اتفاق افتاد.

ˈ کارلوس سگویا ˈ رئیس اداره بهداشت و درمان منطقه ، شمار قربانیان این سانحه را تایید کرد و گفت که مقصد این اتوبوس، شهر لیما ، پایتخت کشور بود .

وی تصریح کرد که یکی از قربانیان ، یک نوزاد یک ساله است که هویت او مشخص نشده است ، افزون بر اینکه بزرگترین دلیل این سانحه ، حمل بیش از حد سرنشینان در این اتوبوس بود .

این نخستین بار نیست که در پرو چنین حادثه ای اتفاق می افتد ، حوادثی که اکثر آنها را مردم فقیر و کارمندان دولتی مناطق دور افتاده که مجبورند با اتوبوس سفر کنند ، تجربه می کنند زیرا تنها وسیله حمل و نقل است که شهرها و روستاهای کوچک را با شهرهای بزرگ کشور مرتبط می کنند .

وخیم ترین سانحه رانندگی در سه دهه اخیر در این کشور ، دو ماه قبل اتفاق افتاد که موجب کشته شدن 51 روستایی درˈ کاسکو ˈ واقع در جنوب شرقی شد.براساس آمارهای رسمی ، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ، 781 نفر در تصادفات حمل و نقل عمومی کشته شدند .در سال 2012 چهار هزار 50 نفر و در سال 2011 میلادی سه هزار و 411 نفر در سوانح رانندگی اتوبوس ها جان باختند .

اروپام **1234**1547
کد N20603

وبگردی