آفتاب

اسپانیا ، حمله به پایگاه سازمان ملل در سودان جنوبی را محکوم کرد

اسپانیا ، حمله به پایگاه سازمان ملل در سودان جنوبی را محکوم کرد

مادرید- ایرنا - وزارت خارجه اسپانیا با صدور بیانیه ای حمله علیه پاگاه سازمان ملل در ˈاکوبوˈ واقع در استان ˈجونگلیˈ در شرق سودان جنوبی که منجر به کشته شدن سه سرباز هندی وابسته به این سازمان شد را محکوم کرد .

به گزارش ایرنا ، وزارت خارجه در این راستا ، حمایت خود از عملیات صلح بانان سازمان ملل پس از این اقدام ˈغیر قابل توجیه ˈ را ابراز کرده و پیام تسلیت خود را به سازمان ملل و دولت هند ابلاغ کرد .

وزارت خارجه ادامه داد :دولت اسپانیا از طرفین درگیری در سودان جنوبی می خواهد که به خشونت ها ، به خصوص علیه غیر نظامیان خاتمه دهند و براساس قوانین بین المللی ، احترام به همه پرسنل های بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان های غیر دولتی را تضمین کنند.

در این بیانیه آمده است : اسپانیا بر نگرانی خود به دلیل وضعیت کشور ، جایی که درگیری های مسلحانه بین طرفین درگیری و نقض های وخیم حقوق بشر از جمله خشونت های بین نژادی ، همزیستی را مورد تهدید قرار می دهد ، تاکید می کند .

در این بیانیه تصریح شده است : اسپانیا ابراز امیدواری می کند که سودان جنوبی بتواند هرچه زودتر به صلح و ثبات دست یابد و خشونت ها پایان یابند و بر تعهد خود با ثبات ، توسعه و یکپارچگی سازمانی در کشور تاکید می کند .

اروپام **1234**1547
کد N20555

وبگردی