آفتاب

تظاهرات پاکستانی ها در پیشاور/ انفجار در بلوچستان و کویته

تظاهرات پاکستانی ها در پیشاور/ انفجار در بلوچستان و کویته

زخمی شدن سه نفر بر اثر انفجار بمب در ایالت بلوچستان، انفجار بمب در شهر کویته و تظاهرات پاکستانی ها در پیشاور علیه عملیات ارتش در شمال غربی این کشور از جمله اخبار مرتبط با پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، مقامات پاکستانی از زخمی شدن سه شهروند پاکستانی بر اثر انفجار بمب در منطقه مرزی چمن ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور در نزدیکی مرز افغانستان خبر دادند.

گفته می شود که این بمب در یک دستگاه موتورسیکلت در نزدیکی یک دبیرستان دخترانه در نزدیکی ایستگاه راه آهن این شهر جاسازی شده بود و دو کیلوگرم مواد منفجره در انفجار این بمب استفاده شده بود.

اگرچه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته، اما مقامات پاکستانی شورشیان گروههای آزادی طلب بلوچ و تحریک طالبان را مسئول این اقدام می دانند.

همچنین شب گذشته بر اثر انفجار بمب در شهر کویته در مرکز ایالت بلوچستان پاکستان یک نفر کشته و 20 فرد دیگر زخمی شدند.

مقامات ارتش پاکستان همچنین از کشته شدن 10 شبه نظامی ازبکستانی و زخمی شدن سه نظامیان در ادامه عملیات نظامیان پاکستانی علیه شبه نظامیان در منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور خبر دادند.

خبر دیگر اینکه دولت و نمایندگان مجلس ملی پاکستان امروز جمعه ضمن استقبال از قطعنامه سازمان ملل متحد علیه حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که در آن حملات پهپادها مغایر با قوانین بین المللی توصیف شده است، بر توقف فوری و کامل این حملات به مناطق قبیله نشین در شمال غرب پاکستان تاکید کردند.

همچنین رسانه های پاکستانی از تظاهرات مردم در شهر پیشاور علیه یک عملیات ارتش در شمال غربی این کشور خبر دادند که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی منجر شد.

درحالیکه ارتش پاکستان از کشته شدن 33 نفر در جریان حمله چهارشنبه گذشته به یک کاروان نظامی خبر داده است، معترضان خواستار تحقیق در این باره هستند.

کد N20456

وبگردی