آفتاب
مراسم بزرگداشت « حسان اللقیس» سردار شهید مقاومت

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد

بیروت - ایرنا - سخنرانی ˈسید حسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سردار شهید مقاومت حاج «حسان اللقیس» درمجتمع سید الشهدا (ع) ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب الله از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم سخنرانی می کند.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود با تبریک شهادت اللقیس و ابراز همدردی با خانواده شهید گفت که در باره حادثه شهادت اللقیس و موضوعات داخلی ، منطقه ای و بین المللی سخنرانی می کند.

جمع زیادی از مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی لبنان برغم شرایط نابسامان امنیتی و تهدیدهای گروه های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی و عربی آن در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم نمایندگان رییس جمهور ، رییس مجلس ، نخست وزیر ، « غضنفر رکن آبادی » سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر سوریه در لبنان از جمله حاضران در این مراسم بودند.

این مراسم ساعت 14:30 به وقت محلی عصر جمعه ( ساعت 16 به وقت تهران) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواخته شدن سرودهای ملی لبنان و حزب الله و سخنرانی فرزند شهید اللقیس در باره زندگی شهید و مقاومت آغاز شد.

فرزند شهید اللقیس سخنان خود را با شعار « لبیک یا حسین - لبیک یا نصرالله» پایان داد و سپس فیلمی از شهید و سالها تلاش و رزم او به نمایش در آمد.

سردار شهید حسان اللقیس از مغزهای متفکر و فرماندهان بنام حزب الله روز دوازدهم آذرماه جاری توسط مزدوران صهیونیستی درمقابل منزلش در منطقه «سانترز» در ضاحیه جنوبی بیروت مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

قرار بود مراسم بزرگداشت شهید اللقیس آغاز این هفته برگزار شود که به دلیل طوفان و سرمای شدید به تعویق افتاد.

دبیرکل حزب الله لبنان در دو سخنرانی اخیر خود همزمان با شب و روز عاشورای حسینی شخصا در محل مراسم حضور پیدا و در جمع مردم سخنرانی کرد.

خاورم**2024** 2023** 1324
کد N20402

وبگردی