آفتاب

مخالفت سناتورهای آمریکایی با ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران

مخالفت سناتورهای آمریکایی با ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران

یک رسانه غربی از مخالفت شماری از روسای کمیته‌ های مختلف سنا با تلاش خصمانه 26 سناتور آمریکایی برای ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست از مخالفت تلاش 26 سناتور آمریکایی از جمله سناتور "رابرت منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنا برای ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران از سوی شماری از روسای کمیته‌ های مختلف سنا خبر داد.

در همین حال 10 نفر از روسای کمیته‌ های سنا با نوشتن نامه ای به سناتور "هری رید" رئیس کمیته اکثریت مجلس خواستار تاخیر در ارائه طرح تحریم های جدید علیه ایران شدند که گفته می شود باعث اختلال در روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 و توافق ژنو خواهد شد و در آن بر اجرایی نشدن تحریم های جدید علیه برنامه هسته ای کشورمان در شش ماه آتی تاکید شده است.

در این نامه تاکید شده است که باید رایزنی های لازم پیش از هر گونه توافق درباره اقدام در مجلس سنا صورت گیرد. همچنین افراد ذینفع از تحریم های جدید علیه ایران افرادی معرفی شده اند که خواهان شکست مذاکرات هسته ای تهران و غرب هستند.

لایحه‌ سناتور "منندز" و 25 نفر دیگر که در صورت پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌ ای ژنو اجرایی می شود، تحریم صادرات نفتی و صنعت ایران در یک سال آتی را مورد هدف قرار داده و بر حمایت نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی از صهیونیست ها در صورت حمله به تاسیسات ایران تاکید شده است.

همچنین همزمان با تلاش خصمانه 26 سناتور آمریکایی برای ارائه طرحی به منظور تحریم ایران، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید ضمن هشدار درباره تبعات این اقدام اعلام کرد که تصویب تحریمهای جدید در سنا در مسیر مذاکرات اختلال ایجاد کرده، دیپلماسی آمریکا را زیر سوال برده، باعث تقویت گزینه نظامی شده و در نهایت در صورت وضع این تحریمها، باراک اوباما آن را وتو می کند.

13 سناتور جمهوریخواه و 13 سناتور دموکرات حمایت خود را از وضع تحریمهای جدید علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اعلام کردند که چنین اقداماتی ناقض توافقنامه هسته ای اخیر تهران با گروه 1+5 است.

کد N20369

وبگردی