آفتاب
در اعتراض به بودجه ریاضتی 2014؛

معترضان پرتغالی مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند

معترضان پرتغالی مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند

رسانه ها از تجمع معترضان پرتغالی مقابل کاخ ریاست جمهوری در اعتراض به بودجه ریاضتی سال 2014 خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینهوا با اشاره به تظاهرات دهها هزار نفر از مردم پرتغال در اعتراض به بودجه ریاضتی سال 2014 که قرار است بر اساس آن حقوق کارمندان بین 2.5 تا 12 درصد کاهش پیدا کرده و سن بازنشستگی از 65 به 66 سالگی افزایش یابد گزارش داد که معترضان مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار کناره گیری نخست وزیر شدند.

مردم پرتغال شب گذشته در اعتراض به کاهش بیشتر هزینه ها و افزایش مالیاتها در پی اعلام جزئیات لایحه بودجه سال 2014 به خیابانها آمدند.

معترضان با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به سیاست های ریاضت طلبانه دولت سر دادند که در پی دریافت 78 میلیارد یورو از سوی کمیسیون اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا اوضاع را بر مردم سخت تر کرده است.

معترضان با حمل پلاکاردهایی به رهبران اتحادیه های کارگری و همچنین شماری از نمایندگان، پیوسته و شعارهایی را در اعتراض به اقدامات تروئیکا که متشکل از کمیسیون اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بوده و برای دریافت وام های بیشتر خواستار اجرای طرح های ریاضت اقتصادی شده است، سر دادند.

پرتغال پس از یونان و ایرلند سومین کشور در منطقه یورو است که گرفتار مشکلات اقتصادی و بحران بدهی بوده و در پی کسب کمک های اعطایی بیشتر است.

[span]پس از موافقت صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا برای ارائه بسته کمکی 78 میلیارد یورویی (110 میلیارد دلاری) به پرتغال در اوایل سال 2011، دولت میزان دستمزدها را کاهش و مالیات ها را افزایش داد.

کد N20277

وبگردی