آفتاب

روسیه: تمام قراردادهای تسلیحاتی با سوریه را اجرا می کنیم

روسیه: تمام قراردادهای تسلیحاتی با سوریه را اجرا می کنیم

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش به اجرای تمام قراردادهای همکاری با سوریه از جمله قراردادهای فنی- نظامی پایبند است.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز جمعه به خبرنگاران گفت: تمام قراردادهایی که میان روسیه و سوریه از جمله در عرصه های فنی - نظامی منعقد شده است، اجرا می شوند.

وی افزود: شماری از این قراردادها که مربوط به همکاری های اقتصادی می شود به دلیل مسایل موجود در مناطق سوریه با دشواری اجرا می شوند اما در صورتی که وضعیت امنیتی اجازه بدهد تمامی طرح های اقتصادی مشترک بین دو کشور اجرا خواهند شد.

وزیر امور خارجه روسیه بر اجرای کامل تعهدات کشور خود در همکاری ها با سوریه و تداوم این همکاری ها در عرصه های مختلف تاکید کرد.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره قتل عام ساکنان شهر درعا توسط معارضان و تروریست ها گفت: پیش تر دیدگاه خود را در باره این جنایت ضدبشری هولناک اعلام کرده ام.

وی افزود: در این شهر دهها تن از پیروان مذاهب علوی، دروزیان و مسیحیان را زنده زنده در آتش سوزانده یا به طرز فجیعی به قتل رساندند.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های خبری روسیه، تروریست ها در شهر درعا بیش از 80 نفر را به قتل رسانده و حدود 200 نفر دیگر را به گروگان گرفتند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از ریشه دواندن تروریسم بین المللی و افزایش قدرت گروه های تروریستی در سوریه به شدت نگران هستیم و متاسفانه این گروه ها بر اوضاع سوریه تاثیر فراوان دارند.

وی افزود: گروه های تروریستی در سوریه به لباس های مختلف ظاهر می شوند برخی از آنها خود را عضو جبهه اسلامی می نامند و ادعا می کنند که با سازمان القاعده ارتباطی ندارند اما با بررسی اطلاعات موجود بی اساس بودن این ادعا ثابت شده است.

لاوروف گفت: این افراد در واقع از ایده های افراط گرایانه پیروی می کنند و به هیچ وجه موقعیت چندقومی و چندمذهبی سوریه را نمی پذیرند و برای موجودیت این کشور بسیار خطرناک هستند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این گروه ها نه فقط برای سوریه بلکه کل منطقه خاورمیانه تهدید اصلی محسوب می شوند.

وی با اشاره به بیانیه اجلاس سران هشت کشور صنعتی در ایرلند شمالی گفت: در این بیانیه از دولت سوریه و گروه های معارض دعوت به اتحاد برای مقابله و ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی در این کشور شده است.

لاوروف گفت: از دیدارها با همکاریان آمریکایی و اروپایی چنین برداشت می کنم که آنها به تدریج به ضرورت اتخاذ تدابیر علیه تروریست ها در سوریه پی می برند.

اروپام/2242**518* 1552
کد N20184

وبگردی