آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

تروریستها 40 زائر حسینی را مسموم کردند/7 زائر در الیوسفیه شهید شدند

تروریستها 40 زائر حسینی را مسموم کردند/7 زائر در الیوسفیه شهید شدند

تروریستهای تکفیری در غرب الدیوانیه، در پوشش اطعام کنندگان زائران حسینی و با سوء استفاده از اعتماد عزاداران سالار شهیدان جهان، حضرت امام حسین(ع)، 40 نفر از آنها را مسموم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهرین، در حالی که میلیونها زائر عزادار حسینی همچنان با پای پیاده از مناطق مختلف عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند، تروریستهای تکفیری که به سبب تشدید تدابیر امنیتی نتوانسته اند نقشه های شوم خود برای حمله به زائران حسینی را اجرا کنند، با سوء استفاده از اعتماد زائران به محبان اهل بیت(ع) در مسیرهای حرکت که به اطعام زائران می پردازند، در پوشش اطعام کنندگان زائران اربعین حسینی، 40 نفر از آنها را مسموم کردند.

یک منبع امنیتی عراقی گفت تروریستها با استفاده از یک خودرو مشکوک، غذاهای مسموم را در میان زائران اربعین حسینی در الشامیه واقع در غرب الدیوانیه پخش کردند که به مسمومیت 40 نفر از زائران و انتقال آنها به بیمارستان برای مداوا منجر شد.

این منبع امنیتی به زائران درباره گرفتن غذا از مکانها وافراد مشکوک هشدار داد.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق مانع حملات تروریست های مسلح به زائران اربعین حسینی در جنوب غربی بغداد شدند.

تروریستهای تکفیری قصد داشتند به زائرانی که در حال عزیمت به کربلای معلی با پای پیاده بودند، در بزرگراهی در جنوب غربی بغداد، حمله کنند که نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و با تروریستها درگیر شدند و حملات آنها را دفع کردند.

خبر دیگر اینکه تروریستهای تکفیری با حمله انتحاری به زائران در منطقه الیوسفیه، هفت نفر از آنها را به شهادت رساندند، در این حمله، 11 نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گفته یک منبع امنیتی، یک تروریست انتحاری که کمربند انفجاری بسته بود، خود را در میان زائران اربعین حسینی در منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد منفجر کرد که به شهادت هفت زائر و زخمی شدن 11 نفر دیگر منجر شد.
 

کد N20099

وبگردی