آفتاب

اظهارات نسبت داده شده به نماینده پوتین در خصوص سوریه تکذیب شد

اظهارات نسبت داده شده به نماینده پوتین در خصوص سوریه تکذیب شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

سفارت روسیه در دمشق اظهارات نسبت داده شده به نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص سرنوشت سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نامزدی وی برای ریاست جمهوری این کشور را کاملا رد کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه،‌ سفارت روسیه در دمشق در پاسخ به پرسش خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) درباره خبر برخی از رسانه ها و خبرگزاریها که مطالبی را به نقل از میخائیل بوگدانف در خصوص نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند ، اعلام کرد این مطالب بی‌پایه و اساس و کاملا نادرست است.
سفارت روسیه افزود: متن اصلی مصاحبه مطبوعاتی با بوگدانف بر روی پایگاه اینترنتی خبرگزاری اینترفاکس روسیه و وزارت خارجه این کشور موجود است.
سفارت روسیه تصریح کرد در موضع روسیه در قبال مسئله حل بحران سوریه هیچ تغییری به وجود نیامده است و مسکو اعتقاد راسخ دارد همه موضوعات مربوط به آینده سوریه از جمله رئیس جمهور آن باید توسط خود سوریها و از طریق گفتگو بین سوریها و بدون مداخله خارجی حل وفصل شود و کنفرانس ژنو2 یک فرصت جدی برای تحقق این مطلب است.
گفتنی است خبرگزاری رویترز از جمله رسانه هایی است که اعلام کرده بود : بوگدانف گفته است اظهارات بشار اسد در خصوص قصدش برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 میلادی به آرامش اوضاع در سوریه کمکی نمی‌کند.

4949

کد N20057

وبگردی