آفتاب

یک شبه نظامی در قاهره خود را منفجر کرد

یک شبه نظامی در قاهره خود را منفجر کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرگزاری دولتی میدل ایست گزارش کرد یک شبه نظامی مظنون هنگامی که پلیس مصر روز پنجشنبه تلاش می کرد وی را در قاهره دستگیر کند، خود را منفجر کرد.

خبرگزاری میدل ایست به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس مصری گزارش کرد این فرد در آپارتمانی در شمال قاهره خود را مخفی کرده بود و هنگامی که پلیس مصر به مخفیگاه وی یورش برد، وی تلاش کرد که از منطقه فرار کند.
این منبع امنیتی اعلام کرد :« با تنگ تر شدن حلقه محاصره در اطراف این فرد، وی خود را منفجر کرد که در این هنگام یک افسر پلیس نیز مجروح شد.»
این منبع همچنین بدون ذکر جزئیات این حادثه اعلام کرد پلیس مصر در منزل مسکونی وی یک اسلحه خودکار، یک اسلحه سرقت شده پلیس و همچنین اسنادی در ارتباط با محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور پیدا کرد.
مقامات مصر از ماه ژوئیه و زمانی که محمد مرسی، رهبر اخوان المسلمین توسط ارتش از قدرت برکنار شد، اقدامات شدید امنیتی خود را بر اسلامگراها تشدید کرده اند.
نیروهای امنیتی مصر از آن زمان تاکنون مورد آماج چندین حمله قرار گرفته اند که دولت مورد حمایت ارتش این کشور شورشیان اسلامگرای حامی مرسی را عامل این حملات می داند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره، اخوان المسلمین مصر که برکناری محمد مرسی را به عنوان کودتا نام برد و آن را محکوم کرد هر گونه ارتباط با این حملات را رد کرده است.

4949

کد N20011

وبگردی