آفتاب

میدان تقسیم استانبول ترکیه بار دیگر ناآرام شد

میدان تقسیم استانبول ترکیه بار دیگر ناآرام شد

آنکارا - ایرنا - میدان تقسیم استانبول ترکیه - پنجشنبه شب - بار دیگر شاهد ناآرامی و در گیری بین معترضان ضد دولتی با پلیس و نیروهای امنیتی بود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه، گروهی از معترضان ضد دولتی امشب با تجمع در میدان تقسیم استانبول با سردادن شعارهایی علیه دولت آنکارا خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این کشور شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در پی تجمع معترضان برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

براساس این گزارش، در این هفته همچنین شماری از معترضان در گرامیداشت کشته شدگان ناآرامی های اخیر در ترکیه قصد تجمع در این میدان را داشتند که پلیس با استفاده از زور آنان را متفرق کرد.

ناآرامی ها در ترکیه در تابستان گذشته با اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری شروع شد.

تظاهرات معترضان بعد از مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آب پاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

بی اعتنایی نخست وزیر ترکیه به مطالبات معترضان، لغو نکردن سفرش به شمال آفریقا، عذرخواهی نکردن از مردم، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه اردوغان نه تنها آبی بر شعله های آتش خشم معترضان نریخت بلکه همچون پاشیدن بنزینی شعله های این آتش را شعله ورتر کرد.

مردم ترکیه در کنار اعتراض به برخی سیاست های داخلی دولت اردوغان، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست های مسلح ضد نظام و مردم سوریه راضی نیستند.

در این ناآرامی ها شش نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

خاورم ** 230 ** 1597
کد N19913

وبگردی