آفتاب

مقام پارلمانی روس: روسیه با اقدامات یکجانبه غرب برای برتری جویی راهبردی مقابله می کند

مقام پارلمانی روس: روسیه با اقدامات یکجانبه غرب برای برتری جویی راهبردی مقابله می کند

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد: روسیه با اقدامات یکجانبه کشورهای غربی برای دستیابی به برتری راهبردی بر این کشور که از طریق سامانه پدافند موشکی در اروپا انجام می گیرد، مقابله می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه، آلکسی پوشکوف روز پنجشنبه گفت: روسیه در صورتی که غرب سعی کند از طریق استقرار سامانه موشکی در اروپا برتری راهبردی یابد، اقدامات متقابل انجام خواهد داد.

وی افزود: شرکای غربی قبل از این که عصبانی شوند، باید به فکر توجیه استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا باشند.

پوشکوف با بیان این که استدلال برای استقرار این تسلیحات در اروپا بی اساس و واهی است، اظهار داشت: در ابتدا ادعا کردند سامانه پدافند موشکی برای دفاع از اروپا در برابر کره شمالی مستقر می شود سپس گفتند که گویا تهدید نظامی از طرف ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما این بهانه ای بیش نیست و در واقع سیستم پدافند موشکی در اروپا با هدف خنثی کردن توانمندی اتمی روسیه ایجاد می شود. به همین دلیل روسیه باید سیستم هایی برای مقابله با این سامانه به وجود آورد.

وی گفت: مقامهای اروپایی نباید فکر کنند که هر چه بخواهند می توانند انجام دهند و هیچ اقدامی در مقابل شان صورت نخواهد گرفت.

مقام پارلمانی روس هشدار داد روسیه تدابیری اتخاذ می کند که تلاش های غرب برای برتری یکجانبه بر روسیه را بطور کامل خنثی خواهد کرد.

پوشکوف افزود: اگر ناتو از استقرار سامانه موشکی در اروپا صرف نظر کند روسیه به صورت دیگری رفتار خواهد کرد.

اروپام/2242**518** 3404
کد N19903

وبگردی