آفتاب

نتانیاهو: ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف وسانتریفیوژهایش را اوراق کند

نتانیاهو: ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف وسانتریفیوژهایش را اوراق کند

فارس نوشت:

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با وزیر خارجه چین با تکرار سخنان بی‌اساس همیشگی خود گفت که ایران باید از توانایی تولید سلاح هسته‌ای محروم شود.

وی بدون اشاره به اقدامات این رژیم در نقض قانون‌های بین‌المللی گفت که باید «ایران را ملزم کنیم که به مصوبه‌های شورای امنیت در مورد برنامه هسته‌ای خود عمل کند.»

نخست وزیر رژیمی که دارای بیش از 200 کلاهک هسته‌ای است گفت: «برای حفظ صلح در تمام دنیا برای سال‌های آینده باید ایران از توانایی تولید سلاح هسته‌ای محروم شود.»

نتانیاهو با تکرار ادعاهای خود افزود که ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف، سانتریفیوژهایش را اوراق کند، تمام ذخایر اورانیوم غنی شده را نابود و رآکتور اراک را ببندد.

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که امروز گفت‌وگوهای کارشناسی ایران و 1+5 از سر گرفته خواهد شد و اظهارات دو طرف مذاکره حاکی از جو مثبت این مذاکرات است.

بنا به گزارش فارس، این اولین سفر نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی به کشورهای مذاکره کننده با ایران نیست نتانیاهو پیشتر به مسکو سفر کرده بود تا با مقامات روسی دیدار و در مورد پرونده هسته‌ای ایران با آنها گفت‌وگو کند.
/17220

 

کد N19829

وبگردی