آفتاب

یکصد تن ازمعترضان در بنگلادش بازداشت شدند

یکصد تن ازمعترضان در بنگلادش بازداشت شدند

تهران-ایرنا-نیروهای امنیتی بنگلادش روزپنجشنبه دریک کمپین سراسری برای مقابله با مخالفان دولت پیش ازبرگزاری انتخابات عمومی این کشور، بیش از یکصد نفر از معترضان را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری فرانسه از داکا، مقامات بنگلادش گفتند: 118 تن از معترضان در جریان عملیات مشترک نیروهای پلیس، گردان های واکنش سریع و گارد مرزی شبه نظامی دربحبوحه یک سری اقدام های اعتراض آمیز مخالفان دولت برای مسدود کردن راه های ارتباطی در سراسر این کشور که با تحریم انتخابات همراه بوده است، بازداشت شدند.

براساس این گزارش، بازداشت شدگان که عمدتا از فعالان حزب ناسیونال مخالف دولت بنگلادش و گروه جماعت اسلامی، هم پیمان کلیدی آن هستند درپنج ناحیه که پلیس پیش ازاین نیز در آنجا با تظاهرکنندگان درگیر شده بود، بازداشت شدند.

حزب ناسیونال بنگلادش، جماعت اسلامی و هم پیمانان کوچک تر آن از اواخر ماه اکتبر(آبان) درتلاش برای وادارکردنˈشیخ حسینهˈنخست وزیراین کشور به برکناری از سمتش و روی کارآمدن یک دولت بی طرف برای نظارت بر انتخابات عمومی هستند.

بااین حال نخست وزیر بنگلادش از پذیرفتن این درخواست سرباز می زند و مذاکرات وی با جناح های مخالف تاکنون بی نتیجه بوده است.

این درحالی است که حزب مخالف ناسیونال بنگلادش از اعلام نامزدهایش برای انتخابات ماه ژانویه (دی) خودداری کرده و معتقد است این انتخابات با تقلب همراه خواهد بود.

اعتراض ها دربنگلادش برسر اختلاف نظر درمورد برگزاری انتخابات و نیز محاکمه عاملین جرایم جنگی دربنگلادش ازماه ژانویه گذشته تاکنون دستکم 264 کشته به جا گذاشته است.

مترجمام1450 ** 1064
کد N19728

وبگردی