آفتاب
پوتین:

روسیه به اوکراین به عنوان یک کشور برادر کمک می کند

روسیه به اوکراین به عنوان یک کشور برادر کمک می کند

رئیس جمهوری روسیه گفت: کشورش قصد دارد با اعطای وام و کاهش بهای گاز، از اوکراین در شرایط دشوار کنونی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از کمک های برادرانه مسکو به ملت اوکراین در بحبوحه شرایط بحرانی این کشور خبر داد. وی که طی نشست مطبوعاتی سالانه در مسکو سخن می گفت بر ادامه روابط دوستانه و نزدیک روسیه - اوکراین از طریق اعطای وام و کاهش بهای گاز تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان این که هیچ کس به دنبال متوقف کردن حرکت اوکراینی ها نیست یادآور شد: اگر مردم اوکراین به دنبال استقلال هستند باید بهای آن را بپردازند. وی با رد اتهامات مطرح شده از سوی مخالفان دولت اوکراین گفت که مسکو به دنبال حمایت اقتصادی از اوکراین با هزینه شخصی نیست.

به گفته پوتین، اگر اوکراین به دنبال هماهنگ کردن خود با استانداردهای اتحادیه اروپا باشد، بازار روسیه را از دست می دهد و این کار برایش صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: مسکو مخالف همکاری اوکراین با اتحادیه اروپا نیست بلکه خود را موظف به حمایت از بازار خود می داند چرا که این امر به منزله بازشدن مرزها به روی اجناس اروپایی است. گفتنی است در کنفرانس مطبوعاتی سالانه پوتین که نهمین کنفرانس وی به عنوان رئیس جمهوری روسیه است بیش از هزار و 300 خبرنگار از سراسر این کشور حضور داشتند. کنفرانس مطبوعاتی مشابه پوتین در سال گذشته 4.5 ساعت به طول انجامید.

کد N19607

وبگردی