آفتاب

مشاور بین الملل رئیس مجلس:ظریف شجاع و ریسک پذیر است/او باید در مذاکرات پشتوانه ملی داشته باشد

مشاور بین الملل رئیس مجلس:ظریف شجاع و ریسک پذیر است/او باید در مذاکرات پشتوانه ملی داشته باشد

مشاور بین المل رئیس مجلس معتقد است هر رفتاری جز حمایت از نماینده ایران در مذاکرات هسته ای، اشتباه است و ضربه زدن به منافع ملی است.


حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص عملکرد ظریف وزیر امور خارجه طی مدت مسئولیتش بر دستگاه دیپلماسی، گفت: ظریف فردی فعال، شجاع و ریسک پذیر بوده و منتقدان وی هم باید این ویژگی های او توجه کنند.
این دیپلمات با سابقه، با اشاره به توافق ژنو، خاطر نشان کرد: این توافق چیزی است که تمام نشده و بستگی به توافق نهایی ما با 1+5 دارد. قاعدتا اگر قید و بندی به منافع ملی ما بزند،این اقدام پذیرفته نیست، ولی برخی منتقدان وزیر امور خارجه پیش از مشخص شدن گام نهایی اظهار نظر هایی می کنند که بعضا تخصصی نیست.
شیخ الاسلام با بیان اینکه ظریف باید پشتوانه ملی داشته باشد که در توافق نهایی با قدرت از کل حقوق ملت ایران دفاع کند، تاکید کرد:هر کس جور دیگری رفتار کند، حتما غلط است چون ما نیاز به وحدت ملی قوی داریم و تا در توافق نهایی براساس منافع ملی مان در راه حذف تحریم ها گام برداریم.
وی که می گفت رسیدن به این مرحله امری مشکل است، گفت: نباید از یاد ببریم که طرف مقابل ما آمریکا است که یک کشور ساده و کوچک نیست که بخواهیم اختلافاتمان را با او رفع کنیم.
/17212

کد N19204

وبگردی