آفتاب
تحولات عراق/

56 کشته و زخمی در انفجارهای تروریستی/ حمله تکفیریها به زائران حسینی در بعقوبه

56 کشته و زخمی در انفجارهای تروریستی/ حمله تکفیریها به زائران حسینی در بعقوبه

انفجارهای انتحاری در استان دیالی از جمله شمال بعقوبه و شهید و زخمی شدن تعدادی از زائران حسینی، انفجار خودرو بمبگذاری شده در الانبار و حملات مسلحانه به نظامیان و غیر نظامیان از مهمترین اخبار عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، منابع عراقی از کشته شدن شش نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر در انفجار انتحاری در الخالص در استان دیالی خبر دادند.

از سوی دیگر یک منبع عراقی در استان نینوی اعلام کرد: در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در شرق موصل و در مسیر گشتی ارتش، یک غیر نظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند

منابع عراقی در بعقوبه در استان دیالی عراق از شهادت شش نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر خبر دادند.

یک منبع امنیتی در الانبار از کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن شش نفر دیگر در اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک مرکز ایست بازرسی پلیس در شمال الرمادی خبر داد.

همچنین در این استان افراد مسلح با تیراندازی به یک گشتی پلیس در جنوب فلوجه، سه نفر را زخمی کردند.

یک منبع امنیتی در استان نینوی از تیراندازی به یک مرکز ایست بازرسی پلیس در منطقه الفیصیلیه در شرق موصل و کشته شدن یک سروان پلیس عراق خبر داد.

منابع امنیتی در بغداد اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس با بمب های دست ساز به زائران حسینی در جاده محمد القاسم در منطقه بغداد الجدیده در شرق پایتخت عراق حمله کردند که بر اثر آن سه نفر شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع از تیراندازی به سوی یک غیر نظامی در منطقه البلدیات در شرق بغداد و کشته شدن خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کردند: افراد مسلح دو منزل متعلق به نظامیان عراق را در شمال تکریت منفجر کردند.

از سوی دیگر افراد مسلح با تیراندازی به یک غیر نظامی هنگام خروج از منزلش در حدیثه در غرب الرمادی در استان الانبار وی را کشتند.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع عراقی از شهادت سه زائر پاکستانی و زخمی شدن 11 نفر دیگر در سامراء در استان صلاح الدین خبر دادند.

کد N19137

وبگردی