آفتاب
در دیدار با سفیر عراق مطرح شد:

درخواست دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان برای توجه ویژه دولت عراق به اقلیت آشوری

درخواست دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان برای توجه ویژه دولت عراق به اقلیت آشوری

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در دیدار با سفیر عراق خواستار توجه ویژه دولت این کشور به شرایط اقلیت آشوری در عراق، کمک به حل مشکلات و معضلات این اقلیت و اتخاذ تمهیدات حقوقی لازم در این راستا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران صبح چهارشنبه با نماینده اقلیت آشوریان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بت کلیا نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در ابتدای این دیدار با بیان تاریخ طولانی زندگی مسالمت آمیز اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران و تصریح قانون اساسی کشورمان در حمایت از حقوق اقلیت های دینی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمهیدات و حمایت های حقوقی بالایی از جمله داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی ، تاکید بر آزادی در انجام مناسک و مراسم دینی، فراهم کردن امکانات آموزشی بر اساس تعالیم دینی جهت تسهیل زندگی پیروان اقلیت های دینی در ایران فراهم کرده است.

بت کلیا در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنه دیرین حضور آشوریان در عراق اشاره کرد و با قدردانی از تلاش دولت عراق برای حمایت از اقلیت های دینی از جمله آشوریان در این کشور گفت: متاسفانه مدعیان حقوق بشر با دامن زدن به اختلافات قومی- دینی در عراق سعی در تشدید ناامنی و بی ثباتی در این کشور دارند.

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در این دیدار خواستار توجه ویژه دولت عراق به شرایط اقلیت آشوری در عراق، کمک به حل مشکلات و معضلات این اقلیت و اتخاذ تمهیدات حقوقی لازم در این راستا شد.

سفیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه مسیحیان از جمله آشوری ها در عراق از نقش و جایگاه مهمی برخوردارند گفت: در طول سالیان متمادی اقلیت های دینی از جمله آشوری ها در کنار اکثریت مسلمان عراق از زندگی مسالمت آمیز و برادرانه برخوردار بودند و دولت عراق نیز علی رغم مشکلات فراوان همواره نگاه مثبتی برای حل مشکلات این اقلیت ها داشته است.

وی با بیان اینکه تروریسم تنها مسیحیان یا شیعیان و اهل سنت را نشانه نرفته است، گفت: هدف گروه های تروریستی ویرانی سرزمین عراق است.

وی افزود: امروز ملت عراق اعم از شیعه، سنی و مسیحی و پیروان سایر اقلیت های دینی در کنار یکدیگر در مقابل اقدامات وحشیانه گروه های تروریستی ایستاده اند.

کد N19107

وبگردی