آفتاب

واکنش باهنر به اظهارات حجاریان

واکنش باهنر به اظهارات حجاریان

فارس نوشت:

نایب رئیس مجلس با اشاره به سخنان حجاریان درباره ارائه اختیار انحلال مجلس به دولت گفت: حجاریان خوب می‌داند مجلس نماد مردم‌سالاری رشدیافته است.


محمد رضا با هنر نایب رییس مجلس با اشاره به اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره ارائه اختیار انحلال مجلس به دولت، گفت: بالاخره آقای حجاریان در شرایط فعلی سخنانی را مطرح کرده‌اند که البته چندان هم مهم نیست و نباید به آن دامن زد.

وی افزود: با این حال، باید به این نکته اشاره کرد که در سال 1368 که آقای حجاریان هم آن را به خاطر دارند، بحث ارائه اختیار انحلال مجلس مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال مقام معظم رهبری از اختیارات خود در جایگاه ولایت استفاده کرده و موضوع را عملا مسکوت کردند و دیگر هم چنین مسئله ای مطرح نشد.

باهنر گفت: تمام کارشناسان می‌دانند که رییس جمهور نماد مردم سالاری متراکم و مجلس نماد مردم سالاری رشدیافته است و مجلس در جایگاه نظارت بر دولت است.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا هم که نظام جمهوری مطرح است، چنین اختیاری به دولت داده نشده و در نظام جمهوری اسلامی نیز چنین بحثی مطرح نیست.

باهنر تصریح کرد: آقای حجاریان فردی با ذهن سالم است و این موضوع را خوب می‌داند، اما چرا چنین مسئله‌ای را مطرح می کنند، نکته ای است که باید از خود ایشان پرسید.

/212

کد N19105

وبگردی