آفتاب
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

حمایت غرب و کشورهای منطقه از تروریست های سوری موجب تهدید امنیت و صلح شده است

حمایت غرب و کشورهای منطقه از تروریست های سوری موجب تهدید امنیت و صلح شده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل منطقه ای وزارت امور خارجه اسپانیا با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در منطقه گفت: حمایت و تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه توسط برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای منجر به افزایش تحرک این گروهها و تهدید امنیت و صلح منطقه‌ و جهان توسط آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گومز مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه اسپانیا عصر دیروز (26/9/92) با وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وحید احمدی در ابتدای دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت ایران و اسپانیا گفت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط پارلمانی ایران و اسپانیا به عنوان بستری برای تسهیل و ارتقا مناسبات دوستانه دو کشور در حوزه‌های گوناگون وجود دارد.

وی در همین راستا با اشاره به فضای مثبت کنونی و نقش سازنده و فعال مجلس دو کشور در روابط بین‌المللی، از تبادل هیات‌های پارلمانی میان ایران و اسپانیا و رایزنی‌های نمایندگان مجالس دو کشور استقبال کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حصول توافق با کشورهای عضو گروه 1+5 برخلاف برداشت‌های نادرست برخی از طرف‌های مذاکره در نتیجه اعمال تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی غرب نبوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با حفظ اصول اساسی خود در دفاع از حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و در نتیجه‌ اذعان کشورهای غربی به حق غنی‌سازی با مقاصد صلح آمیز به توافق ابتدایی رسیده است.

احمدی در پایان این دیدار، ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در منطقه گفت: حمایت و تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه توسط برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای منجر به افزایش تحرک این گروهها و تهدید امنیت و صلح منطقه‌ و جهان توسط آنها شده است.

وی در همین راستا از مواضع دولت اسپانیا در محکوم نمودن اقدام تروریستی گروههای افراطی در مقابل سفارت کشورمان در بیروت تشکر و قدردانی کرد.

گومز مدیرکل منطقه‌ ای وزارت امور خارجه اسپانیا در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به تقویت بیشتر روابط دوستانه کشورش با ایران گفت: با توجه به شرایط مساعد بین‌المللی و تحرکات جدید در دیپلماسی ایران، زمینه‌های مساعدی برای ارتقاء روابط دو کشور به وجود آمده است.

گومز با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: دولت اسپانیا معتقد است این توافق مقدماتی با پایبندی کامل طرفین به مفاد آن می‌تواند به توافق کاملی که به نفع همه طرفین باشد، ختم گردد.

کد N18796

وبگردی