آفتاب

سخنگوی دولت: بودجه ۹۳ براساس توافق ژنو طراحی نشده است/دولت به دنبال پنهان‌کاری نیست

سخنگوی دولت: بودجه ۹۳ براساس توافق ژنو طراحی نشده است/دولت به دنبال پنهان‌کاری نیست

تسنیم نوشت:

محمد‌باقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه اظهار کرد: از سالیان گذشته با استان کرمانشاه آشنا هستم و در زمان جنگ مشکلات و سختی‌هایی را که بر مردم این دیار گذشت از نزدیک مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای برای حرکت به‌سمت توسعه دارد، گفت: تلاش داریم با همکاری و همدلی با نمایندگان و همچنین مدیریت ارشد استان مشکلات مربوط به کرمانشاه را رفع کنیم.

نوبخت با اشاره به تدوین بودجه سال آینده افزود: ما بودجه سال آینده را نه بر اساس توافق ژنو بلکه بر اساس شرایط موجود کشور طراحی و خود را برای شرایط بدتر نیز آماده کرده‌ایم و دشمنان بدانند که با تحریم و فشار به کشور نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تقدیر از عملکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت در حل بسیاری از مشکلات بودجه‌ای کشور همراه دولت شده‌اند که عملکرد آنان جای تقدیر و تشکر دارد.

نوبخت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره طراحی برنامه‌های لازم برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای بودجه سال آینده به این فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته‌ایم و با تمام وجود از مصالح کشور که با خون شهدا به دست آمده پاسداری و صیانت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم برای تمام کارهای خود برنامه و استراتژی دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف به‌ویژه طرح‌های کشاورزی، خدماتی و گردشگری از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته‌ایم که استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های بالقوه خود می‌تواند از این صندوق جهت توسعه برنامه‌های خود استفاده کند.

نوبخت با اشاره به فداکاری‌های مردم کشور به‌ویژه مردم استان در جنگ تحمیلی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حل مشکل چنین مردمی که همواره و پیوسته از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی حفاظت کرده‌اند به کار گرفته‌ایم و در این زمینه تدبیر و طراحی برنامه‌های تأثیرگذار داریم.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی دچار لطمات گسترده‌ای شد و از این جهت از مسیر توسعه کشور بازماند، بنابراین باید با همدلی و همراهی با یکدیگر مشکلات این استان را حل کنیم تا شرایط بهتری برای کرمانشاه رقم بخورد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا به‌صورت شفاف و مشخص وضعیت بودجه را برای سال آینده کشور تشریح کند، افزود: در این زمینه به هیچ عنوان به‌دنبال پنهان‌کاری نیستیم و جزو وظیفه خود می‌دانیم که مردم در جریان کارها و برنامه‌های دولت قرار گیرند.

محمدباقر نوبخت اظهار کرد: در تخصیص بودجه و اعتبارات به پروژه‌های عمرانی، نهایت تلاش و اهتمام خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند برای سال 1393 به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: در این جلسه دور هم جمع شده‌ایم تا مشکلات و مسائل استان را مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه راهکارها در جهت رفع این مشکلات اقدام کنیم.

نوبخت با بیان "با سفرهای بعدی مسائل استان را مورد پیگیری قرار خواهم داد" از اعزام نماینده خود به استان ظرف چند روز آینده به‌منظور تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌هایی که بهره‌برداری از آنها در خدمت‌رسانی به مردم مؤثر است خبر داد.

وی بیان کرد: همچنین به اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت و در برنامه‌ها تلاش می‌کنیم تا اعتبارات لازم به این پروژه‌ها که با تأکیدات مقام معظم رهبری برای استان به تصویب رسیده است تخصیص پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری‌ها و تلاش‌های بیشتر مشکلات این استان را رفع کنیم و مردم استان که مردمی بسیار شریف و بزرگوار هستند با امید و نشاط بیشتری به آینده نگاه کنند.
/17220

 

کد N18785

وبگردی