آفتاب
یک رسانه غربی خبر داد؛

تصمیم یک سناتور دموکرات آمریکایی برای سفر به ایران

تصمیم یک سناتور دموکرات آمریکایی برای سفر به ایران

سناتور بیل نلسون از حزب دموکرات آمریکا از تصمیم و میل خود برای سفر به ایران در صورتی که این سفر به پیدا شدن "رابرت لوینسون" کمک کند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، سناتور "بیل نلسون" تمایل دارد در صورتی که سفر وی کمکی به پیدا شدن "رابرت لوینسون" کند به ایران بیاید.

این سناتور دموکرات با اعلام این مطلب اعلام کرد که در همین رابطه گفتگوهایی با "محمد خزاعی" نماینده ایران در سازمان ملل،داشته است.

سناتور نلسون این مطلب را در ساختمان سنا به اطلاع خبرنگاران رساند و از تمایل خود برای سفر به تهران خبر داد. هر چند مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند که این جاسوس سازمان سیا در ایران نیست، اما برخی مقامات و رسانه های آمریکایی همچنان مدعی هستند که وی در جزیره کیش مفقود شده است.

سناتر بیل نلسون و باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا

بیل نلسون از سال 2001 میلادی به عنوان سناتور فلوریدار، در سنا حضور دارد. وی از سال 1973 تا 1979 نیز در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت. وی که از نظامیان بازنشسته آمریکا محسوب می شود دومین عضو کنگره آمریکاست که به فضا نیز سفر کرده است.

لوینسون از کارکنان بازنشسته پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بوده که رسانه های غربی مدعی هستند وی در سال 2007 میلادی در سفر به جزیره کیش مفقود شده است. تا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام می شد که لویسنون برای امر تجارت و کار شخصی به کیش سفر کرده، اما روز پنجشنبه آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که وی به طور محرمانه برای سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) کار می کرده و برای جمع آوری اطلاعات به ایران سفر کرده بود.

 به گزارش آسوشیتدپرس، زمانی که این موضوع در دولت آمریکا فاش شده یکی از جدیترین رسوایی ها را در تاریخ سیا به وجود آورده است. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود. سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده و سازمان سیا مبلغ دو میلیون و 500 هزار دلار به خانواده لوینسون پرداخت کرده تا از تشکیل پرونده در خصوص وی خودداری کنند.

این رسانه گزارش خود را بر اساس گفتگو با دهها نفر از مقامات دولت های فعلی و پیشین آمریکا و همچنین اسناد و مدارکی که در این خصوص وجود دارد تهیه کرده است. 

 

کد N18657

وبگردی