آفتاب
مخالفان سوری:| 130001

بشار اسد پس از نشست ژنو۲ در قدرت می‌ماند

بشار اسد پس از نشست ژنو۲ در قدرت می‌ماند

دوستان غربی مخالفان سوری در لندن تاکید کردند که اکنون نمی‌توان اسد را از قدرت کنار زد زیرا این اقدام باعث ایجاد هرج و مرج در سوریه و کنترل کشور توسط تندروها می شود.

مخالفان سوری اعلام کردند که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه پس از نشست ژنو۲ در قدرت می‌ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برخی منابع در ائتلاف مخالفان سوری گفتند که کشورهای غربی طی نامه‌ای به مخالفان اعلام کردند كه کنفرانس ژنو۲ که ماه آینده میلادی در سوئیس برگزار می‌شود، منجر به کناره‌گیری اسد از قدرت نخواهد شد.

این منابع افزودند: غربی‌ها در نامه خود به مخالفان همچنین اطلاع دادند که علوی‌ها نیز یکی از طرف‌های اصلی هر دولتی هستند که در آینده در سوریه روی کار می‌آید.

مخالفان سوری تصریح کردند که نامه غربی‌ها طی نشست گروه موسوم به «دوستان سوریه» در لندن به رهبران مخالفان سوری تحویل داده شده است.

مخالفان گفتند: علت رویکرد جدید غرب گسترش نفوذ گروه القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی تندرو و خارج کردن کنترل یک گذرگاه مرزی سوریه با ترکیه از كنترل گروه موسوم به «ارتش آزاد» و دستیابی آن‌ها به انبارهای تسلیحاتی این گروه است.

یکی از اعضای بلندپایه مخالفان سوری گفت که دوستان غربی مخالفان سوری در لندن تاکید کردند که اکنون نمی‌توان اسد را از قدرت کنار زد زیرا این اقدام باعث ایجاد هرج و مرج در سوریه و کنترل کشور توسط تندروها می‌شود.

کد N18559

وبگردی