آفتاب
سفیر عربستان در لندن:

بدون کمک غرب از گروههای مسلح در سوریه حمایت مالی و نظامی می کنیم

بدون کمک غرب از گروههای مسلح در سوریه حمایت مالی و نظامی می کنیم

سفیر عربستان سعودی در لندن اعلام کرد که ریاض بدون کمک شرکای غربی خود به حمایت مالی و نظامی از گروههای مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود سفیر عربستان سعودی در انگلیس شب گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی به تنهایی و بدون کمک غرب به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان سوری ادامه خواهد داد.

وی با بیان این مطلب افزود: روابط ریاض و شرکای غربی آن به ویژه به دلیل اختلافات درباره ایران و سوریه در معرض آزمایش قرار گرفته است. سفیر سعودی گفت: کشورهای غربی به نظام بشار اسد در سوریه اجازه بقا می دهند و به ایران نیز اجازه می دهند به برنامه غنی سازی اورانیوم با تمامی خطرات نظامی که در بر دارد ادامه دهد. در چنین شرایطی ریاض گزینه دیگری جز تحرک بیشتر در امور بین الملل ندارد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیز در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریستهای مسلح مورد حمایت آل سعود در سوریه صراحتا تاکید کرد که سعودی به حمایت از ارتش آزاد سوریه و مخالفان سوری ادامه خواهد داد. وی مدعی شد که حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح و افراطی در سوریه، حمایت مالی و البته در صورت نیاز، حمایت نظامی از گروه های میانه رو است.

 

کد N18480

وبگردی