آفتاب
تاجگردون در گفتگو با مهر:

دولت با حفظ تعادل منطقه ای پروژه های عمرانی را اولویت بندی کند

دولت با حفظ تعادل منطقه ای پروژه های عمرانی را اولویت بندی کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:  دولت باید با حفظ تعادل منطقه ای نسبت به تخصیص پروژه های عمرانی کشور اولویت بندی کرده تا تکلیف پروژه های مهم کشوری که تا کنون مغفول مانده روشن شود.

غلامرضا تاجگردون، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به ضرورت اولویت بندی دولت در تخصیص پروژه های عمرانی در بودجه 93 گفت: دولت باید با حفظ تعادل منطقه ای نسبت به تخصیص پروژه های عمرانی کشور اولویت بندی کرده تا تکلیف پروژه های مهم کشوری که تا کنون مغفول مانده روشن شود.

وی با بیان اینکه تقسیم اعتبارات عمرانی بین استان ها به طور مساوی به نفع استان های کوچک است افزود: شاید چنین طرحی به نفع حوزه های انتخابیه هایی همچون گچساران باشد اما این اقدام به لحاظ کارشناسی نادرست بوده لطمه شدیدی به پروژه های مهم ملی خواهد زد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که پیشنهاد تقسیم مساوی مساوی بودجه عمرانی را بین استانهای مختلف مطرح می کنند پاسخ دهند که تکلیف پروژه های مهم کشوری چگونه باید روشن شود.

این نماینده مجلس گفت: پول و اعتبار پروژه هایی مانند راه آهن جنوب یه شمال، قطار سریع السیر تهران - مشهد، نیروگاه بوشهر، اتوبان تهران - فارس، قطار تهران - اصفهان و ده ها طرح و پروژه ملی دیگر را چه کسی و از کجا پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: راه اندازی راه آهن بندر امیرآباد شاید به ظاهر به نفع نماینده گچساران باشد اما این پروژه ملی است چرا که این منطقه یک منطقه ویژه اقتصادی است.

تاجگردون با تاکید بر اینکه چنین طرحی کار عمرانی را در کشور به یک باره تعطیل خواهد کرد خاطر نشان کرد: نمایندگان کارشناسان ملی هستند بنابراین بعید است که به چنین طرحی رای دهند.

کد N18457

وبگردی