آفتاب
ادامه تظاهرات حامیان مرسی در مصر

اخوان‌المسلمین، همه پرسی قانون اساسی را تحریم کرد

اخوان‌المسلمین، همه پرسی قانون اساسی را تحریم کرد

همشهری آنلاین: سخنگوی ائتلاف و حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که از سوی اخوان المسلمین در مصر اداره می‌شود گفت، ائتلاف تصمیم گرفته همه‌پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید را که در ۱۴ و ۱۵ ژانویه برگزار می‌شود تحریم کند و ائتلاف با هرگونه رای گیری که زیر نظر حکومت نظامی باشد مخالف است.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
سخنگوی ائتلاف و حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که از سوی اخوان المسلمین در مصر اداره می‌شود گفت، ائتلاف تصمیم گرفته همه‌پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید را که در ۱۴ و ۱۵ ژانویه برگزار می‌شود تحریم کند و ائتلاف با هرگونه رای گیری که زیر نظر حکومت نظامی باشد مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در جمعی از دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین مصر با برگزاری تظاهرات در نواحی مختلف این کشور بازگشت مشروعیت و آزادی بازداشت‌شدگان مصری را خواستار شدند.

این تظاهرات که در دومین سالگرد کشته شدن 17 معترض مصری در درگیری‌های مقر نخست وزیر برگزار شد، تظاهرکنندگان با تجمع در در میدان التحریر در قاهره شعار"حکومت نظامی باید سرنگون شود" سر دادند.

معترضان پلاکاردهایی بزرگ را در دست داشتند که روی آن‌ها عکس‌ کشته‌شدگان درگیری‌های مقابل مقر نخست وزیری چاپ شده بود.

دانشجویان دانشگاه عین شمس در قاهره نیز در تظاهراتی مشابه کشتار و بازداشت دانشجویان و یورش نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه را محکوم کردند.

دانشجویان دانشگاه الازهر نیز اعلام کردند که تا زمان محاکمه عاملان کشتار همکلاسی‌هایشان و آزادیی‌ بازداشت شدگان به کلاس‌های درسی باز نمی‌گردند.

در همین حال پلیس مصر برای متفرق کردن معترضانی که به سمت آن‌ها در نزدیکی میدان التحریر سنگ پرتاب می‌کردند، گاز اشک آور شلیک کردند که در پی آن ده‌ها تن در اثر استنشاق گاز اشک آور مجروح شدند.

وزارت کشور مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 25 تن از دانشجویان آشوب طلب عضو اخوان المسلمین را بازداشت کرده‌ است.

حمزه الفرویی، سخنگوی "ائتلاف و حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا" که از سوی اخوان المسلمین در مصر اداره می‌شود گفت، ائتلاف تصمیم گرفته همه‌پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید را که در 14 و 15 ژانویه برگزار می‌شود تحریم کند و ائتلاف با هرگونه رای گیری را که زیر نظر "حکومت نظامی" باشد مخالف است.

در مقابل، محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر خاطرنشان کرد: وزارت کشور با هماهنگی با ارتش مصر تدابیر امنیتی را برای برقراری امنیت در زمان برگزاری رفراندوم قانون اساسی جدید اتخاذ می‌کند.

وی تاکید کرد: وزارت کشور مصر طرح‌های اخوان المسلمین را که با هدف آشوب افکنی و خشونت در کشور است، زیر نظر دارد و اجازه عملی شدن این طرح‌ها را نمی‌دهد.

وزیر کشور مصر عنوان داشت: زندان‌ها قوانینی را در خصوص محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر اعمال کردند و وی در زندان برج العرب در حبس به سر می‌برد و محمد البلتاجی، از رهبران اخوان المسلمین و اسامه یاسین، وزیر سابق ورزش و سه تن از افراد متهم به تحریک به خشونت به زندان "العقرب" انتقال یافته‌اند.

کد N18311

وبگردی