آفتاب

بازدید سفیر آذربایجان در تهران از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز

بازدید سفیر آذربایجان در تهران از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز

دکتر "جوانشیر آخوندوف" طی بازدید از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز طی نشستی دوستانه به سوالات خبرگزاری مهر در مورد روابط ایران و آذربایجان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر "جوانشیر آخوندوف" سفیر آذربایجان در ایران امروز سه شنبه از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز بازدید و از نزدیک با فعالیت بخش های مختلف این رسانه ها آشنا شد.

دکتر آخوندوف در نشستی که با حضور مسئولان و خبرنگاران مهر برگزار شد به تشریح مناسبات دوستانه و مشترکات فراوان بین ملت ایران و آذربایجان پرداخت. وی همچنین بر لزوم گسترش مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

آخوندوف برگزاری هفته های فرهنگی دو کشور را زمینه ساز آشنایی بیشتر دو ملت با یکدیگر و فرصتی برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های توریستی دانست. وی با بیان این که وظیفه رسانه ها انعکاس واقعیت ها و اطلاع رسانی درست به مخاطبان است، در مورد برخی مسائل مورد توجه رسانه ها در مورد اقدامات آذربایجان توضیح داد.

سفیر آذربایجان عضویت در سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله شورای اروپا، جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، سازمان ملل و شمار دیگری از سازمان های بین المللی را نشانگر نقش این کشور در تحولات بین المللی دانست. آخوندوف با اشاره به روابط رو به گسترش آذربایجان با کشورهای منطقه و جهان اظهار داشت ارمنستان به دلیل اشغال اراضی آذربایجان تنها خط قرمز باکو در برقراری روابط است.

به گفته وی ملت آذربایجان ملتی معتقد و مسلمان است و در انجام شعائر مذهبی نیز هیچگونه محدودیتی از سوی دولت وجود ندارد. به طوری که طی سالهای پس از استقلال آذربایجان، شمار مساجد این کشور از 17 باب در زمان شوروی به بیش از دو هزار مسجد در حال حاضر رسیده است.

دکتر آخوندوف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری ریاست سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) از این کشور به ایران، از جمله اهداف باکو در دوران ریاست خود بر این سازمان را ایجاد یک راه حمل و نقل بین المللی بین کشورهای عضو به منظور تسهیل و گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بر شمرد.

مشروح گفتگوی مهر با سفیر آذربایجان در تهران، طی روزهای آینده در سایت خبرگزاری منتشر خواهد شد.

کد N18302

وبگردی