آفتاب
لاریجانی:

بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد

بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد

رئیس مجلس در دیدار با رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق با بیان اینکه گذشت زمان ثابت کرد که اعزام تروریست و ارسال سلاح به سوریه جز ایجاد بی‌ثباتی و نا آرامی نتیجه‌ای ندارد، گفت: بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق عصر امروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، اظهار داشت: ضرورت دارد که دو کشور برادر و همسایه به گسترش هر چه افزون‌تر مناسبات و همکاری‌های خود مبادرت کنند.

وی افزود: منافع و دغدغه‌های مشترک راه را برای افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های متقابل ایران و عراق هموار کرده است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در عراق، تصریح کرد: دشمنان دو ملت بزرگ ایران و عراق خواهان نزدیکی آنها به یکدیگر از یک سو و رشد و رفاه اقتصادی عراق از سوی دیگر نیستند.

وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران، وجود یک همسایه با اقتدار و برخوردار از ثبات و آرامش در کنار خود اهمیت دارد.

رئیس مجلس بر همین اساس به موضوع تحولات منطقه‌ای به ویژه در سوریه پرداخت و تأکید کرد: گذشت زمان به خوبی ثابت کرد که پرورش و اعزام تروریست و ارسال سلاح به یک کشور جزء ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد و کشورهای خیرخواه منطقه باید با تعامل و همکاری سازنده به مردم سوریه در رفع مشکلات‌شان کمک کنند.

در ادامه این دیدار «ابراهیم جعفری» رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق، جمهوری اسلامی ایران را یک دوست و برادر برای عراق خواند و گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌های بین دو کشور بزرگ و مهم همسایه برای عراق از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌‌های دشوار اخیر همواره نقش سازنده‌ای در استقرار ثبات و آرامش عراق داشته است، گفت: رایزنی‌ها و همکاری‌های دو کشور در جهت صلح و ثبات منطقه‌ای باید بیش از پیش گسترش یابد.

ابراهیم جعفری فعالیت‌های تروریستی در عراق را تلاش بیهوده از سوی دشمنان عراق برای جلوگیری از رشد و توسعه این کشور دانست و بر ضرورت وحدت تمام اقشار مردمی عراق تأکید کرد.
 

کد N18300

وبگردی