آفتاب
نخست وزیر تایلند:

استعفا نمی دهم

استعفا نمی دهم

نخست وزیر تایلند درخواست معترضان را برای استعفا با وجود ادامه تظاهرات ضد دولتی رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، با وجود ادامه تظاهرات ضد دولتی در تایلند، نخست وزیر این کشور امروز سه شنبه درخواست معترضان را برای استعفا رد کرد و گفت: تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید از قدرت کناره گیری نمی کنم.

یینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند همچنین از مردم این کشور خواست تا در انتخابات عمومی دوم فوریه شرکت کرده و آرای خود را به صندوق بیندازند.

این اظهارات در حالی است که اپوزیسیون امروز سه شنبه در نشستی در بانکوک درباره مطالبات معترضان و انتخابات زودهنگام گفتگو می کند.

با وجود آنکه نخست‌ وزیر تایلند با هدف آرام کردن اوضاع در این کشور از برگزاری انتخابات زودهنگام در دوم فوریه خبر داد، معترضان تاکید کردند که تشکیل یک شورای مردمی و پایان ریشه حکومت تاکسین‌ ها از جمله خواسته های اصلی آنها است.

معترضان تایلندی بر این باورند که طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناوترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود. تاکسین شیناوترا که در سال 2006 در یک کودتا برکنار شد و هم اکنون در یک تبعید خودخواسته در خارج از کشور زندگی می‌ کند، اتهامات خود را درباره فساد مالی، سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده است.

 

 

 

کد N18260

وبگردی