آفتاب
با توافق طرفین/

مذاکرات ایران و1+5 در چند روز آینده از سر گرفته می شود

مذاکرات ایران و1+5 در چند روز آینده از سر گرفته می شود

بر اساس توافق نمایندگان ایران و 1+5 مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 ظرف چند روز آینده در وین از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه 5+1 امروز در بروکسل با کاترین اشتون، نمایندۀ عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار عراقچی ضمن انتقاد شدید از اظهارات تحریک کننده و اقدامات اخیر برخی از کشور های این گروه بخصوص آمریکا در افزودن نام تعدادی از شرکت های ایرانی و خارجی در فهرست تحریم ها، این اقدامات را مخرب و بر خلاف روح توافقنامه ژنو خواند و هشدار داد که از نظر ایران این توافقنامه و برنامه عمل بایستی از سوی طرف مقابل جدی گرفته شده و تعهدات آن اجرایی شود. نمایندۀ کشورمان در این دیدار افزود که نحوه اجرای تعهدات طرف مقابل دقیقاً تحت بررسی قرار دارد و در هر مرحله عکس العمل مناسب از سوی کشورمان در پاسخ به این اقدامات نشان داده خواهد شد.

در این دیدار کاترین اشتون توضیحات مفصلی در خصوص علت برخی اظهارات و اقدامات مقامات آمریکایی ارائه و تأکید کرد که طرف 5+1 کماکان جدی است و با حسن نیت کامل، متعهد به متن توافق شده می باشد. او اطمینان داد که کشورهای 5+1 مصمم به اجرایی شدن سریع این توافق هستند. خانم اشتون ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های حاصله در مذاکرات کارشناسی میان ایران و 5+1 در وین، خواستار از سرگیری مذاکرات از سوی کشورمان شد.

عراقچی نیز با تشریح مواضع کشورمان در خصوص مذاکرات کارشناسی وین و با ابراز نگرانی از برداشت های نادرست برخی طرف ها ازمفاد توافقنامه ژنو آمادگی کشورمان را برای ادامه این مذاکرات بشرط حفظ فضای حسن نیت، اعلام نمود.

در پایان این دیدار تصمیم گرفته شد مذاکرات کارشناسی وین ظرف چند روز آینده مجدداً از سر گرفته شود.     
 

کد N18223

وبگردی